Gå til innhold

mistet lappen, men hadde de lov til å ta den?

Ranger emnet

mats-nonseth

Anbefalte innlegg

hei. jeg mistet lappen her natt til søndag.

jeg ble målt til 101 i 60 (mulig 80 sone).

2 spørsmål, hvor lang strekning må jeg ha blitt målt over hvis de skal kunne ha tilstreklig bevis?

og hvis jeg kommer fra en vei hvor det er 60 sone og det kommer en ny vei innpå og det ikke kommer noe skilt etter at den nye veien, er det da 80 sone om det ikke er et tett sted?

vil vite om det er noen vits i å prøve og komme seg unna med mildere straff etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minste måledistanse med Police Pilot er 100 meter

laser: For å beregne hastigheten nøyaktig sender apparatet ut mer enn 40 pulser og beregner en gjennomsnittshastighet. Hele målesekvensen

skjer i løpet av 0,3 sekunder.

Hvordan ble du målt da?

Hastighet på stedet, at en annen vei kommer inn på din vei har ingen betydning (men det skal stå opplysningsskilt der da for de som da kommer inn på den veien og trenger å vite grensa…).

3 uker: kommer helt ann på om han godtok eller ikke.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde i 2007 84 i 50 sona..

Fikk 7000kr og etter 3 mnd hadde de bestemt straff til 5mnd + kjøre opp på nytt og ny teori..

Var heldig å fikk samme sensor som før da så gikk både teori og oppkjøring på 1 forsøk IGJEN!.

Men var kjipt uten lapp fra jeg ble tatt 18 desember 07.30 til 9 august da jeg fikk den tilbake.

Kan så godt som fortelle deg at du garrantert

Får over 5000 kr i bot

Er du i prøveperiode mister du Garantert lappen

3 Ukers regelen gjelder bare til de har tatt saken din opp så må du ned å levere sertifikatet igjen.

Men skulle det ta 1 mnd for de eller mer og finne en straff så teller straffen fra dagen du mistet lappen og ikka fra du fikk vite straff av juristen.

Men som sagt er du i prøvetiden så har ikke du mer sertifikat.

Og regn med over 5000 i bot

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil vite om det er noen vits i å prøve og komme seg unna med mildere straff etc.

Det skader ikke å prøve en hvit løgn. Si f.eks.

• Du hadde gravid kone i baksetet som skulle føde
  • Politiet holdt måleappratet feil vei
  • Du ble forfulgt av russermafiaen og måtte kjøre for livet
  • Det stod skiltet til 100 km/h da du kjørte, men noen fjernet skiltet etterpå
  • Du erkjenner at trafikken er farlig, og ville derfor fortest mulig hjem

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvis jeg kommer fra en vei hvor det er 60 sone og det kommer en ny vei innpå og det ikke kommer noe skilt etter at den nye veien, er det da 80 sone om det ikke er et tett sted?

Hvis det bare er en privat avkjørsel, gjelder samme fartsgrense. Men er det et vanlig kryss skal det stå et 60-skilt like etter krysset.

Hvis det ikke var tilfellet kan du jo bare hevde at du kom fra sideveien og at det ikke var noe 60-skilt, og da er jo fartsgrensa 80.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke å prøve en hvit løgn. Si f.eks.

• Du hadde gravid kone i baksetet som skulle føde
  • Politiet holdt måleappratet feil vei
  • Du ble forfulgt av russermafiaen og måtte kjøre for livet
  • Det stod skiltet til 100 km/h da du kjørte, men noen fjernet skiltet etterpå
  • Du erkjenner at trafikken er farlig, og ville derfor fortest mulig hjem

hahahhaha..si at du har tvangstanker om at du har blitt forfulgt av folk, derfor avskyr du en politibil bak deg, ergo flatt jern.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider