Gå til innhold

Bytte diff - mulig for meg ?

Ranger emnet

Turbobenni

Anbefalte innlegg

Skal bytte diff. sperra nå, men det er alt for dyrt på verksted (har jeg hørt). Så jeg lurte på om det er en jobb jeg kunne tatt selv. Jeg er veldig flink i det mekaniske, men når det kommer til det elektriske, går det rett til helvette. Men er dette noe jeg klarer selv hvis jeg prøver meg frem, eller er bytting av diffsperre litt mer alvorlige saker ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det elektriske her begrenser seg vel til en plugg eller to, så det burde ikke være noe problem. Hvis du er flink mekanisk, går nok dette bra :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du bytte diff?

Om det er hele diffen du skal bytte så er det gjort på ett par timer. Er festet 3 steder ut til chassi. også har du 3 aksler på den også har du vacumstyring med klokke på venstreside av diffen. EKke store jobben.

Men om du skal bytte diff SPERRA altså innslaget for og kunne kjøre med diffrensialsperre på bakdiffen er det nok noe større jobb noe jeg ikke hadde tørt og gi meg utpå. MASSE tanhjul og stasj. Men for all del, om du har kunnskap nok for og gjøre dette så for all del ! kjør på :)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, det var kanskje innmaten trådstarter sikta til her ja, jeg tenkte på hele klokka jeg. Da blir saken en annen som mange andre sier her...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du bytte diff?

Om det er hele diffen du skal bytte så er det gjort på ett par timer. Er festet 3 steder ut til chassi. også har du 3 aksler på den også har du vacumstyring med klokke på venstreside av diffen. EKke store jobben.

Men om du skal bytte diff SPERRA altså innslaget for og kunne kjøre med diffrensialsperre på bakdiffen er det nok noe større jobb noe jeg ikke hadde tørt og gi meg utpå. MASSE tanhjul og stasj. Men for all del, om du har kunnskap nok for og gjøre dette så for all del ! kjør på :)

Bilen hopper noe helt villt når jeg gir gass. Det går fint å rulle på gira liksom, men når jeg først gir gass, er det akkurat som den bare er villig noen ganger. blir nesten som å røkke i gassen. Trur jeg vraka diffen i fjord når jeg herja i en rundkjøring. men hørte noe snakk om at det kunne være synkroniseringskassa, stemmer det ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider