Gå til innhold

ødelagt demper?

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

jeg bytta til vinterdekk igår og sjekket litt på bak på høyre demper/fjærer, pga at bilen har hoppet til høyre med rumpa når jeg har kjørt over humper eller kummelokk.

Når jeg heisa opp bilen og skulle til å bytte dekket så merka jeg at jeg kunne løfte opp hele dekket ganske så lett. Jeg konkluderer da med at enten så er støtdemperen helt eller delvis gåen.

Når bilen står på bakken så klarer jeg ikke å merke så stor forskjell når jeg gynger på begge sidene bak...

Har kjørt sånn som dette siden i sommer, så antar at det ikke kommer til å skje noe med det første, hvis ikke fjøringen tar kvelden snart da. Men hadde demperen vært helt gåen så hadde vel ikke fjæren holdt særlig lenge?

Tror jeg kjøper meg nytt 60 mm fra autospar, og monterer dem selv...

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

den går opp og ned når jeg vugger den... hvor skal jeg se etter lekkasje.

Går den et par ganger etter du slipper? lite bra... Lekasjen er på demperen. Der det er slutt på det tjukke og den tynne stangen kommer liksom, ofte sjult av en gummimansjett.... bare se etter lekasje et sted du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kje monter senkesett uten å bytte dempere(tenker på org.dempere).. den feilen ble gjort på min.. så etter 6mnd`r så byttet jeg til koni dempere (fremdeles 40mm senk) å nå om noen mnd`r så blir det nytt 60mm sett.. ugh

stress :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider