Diverse Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Hei! Dette er mitt første innlegg her, så ikke 100% sikker om det er postet rikitg. Kjøpte meg for en stund tilbake en 1982 Ascona C 1.6 S som lett prosjekt/sommerbil. Oljeskift er rundt hjørnet, og jeg lurer på hvilken type olje jeg skal bruke. Kan få mineralolje av ukjent viskositet av en kamerat av pappa. Denne skal være kjøpt på Biltema i fjor høst eller i vinter, men vil høre deres meninger først. Hvilken type, og gjerne hvorfor :) Motoren er en 16SH med 186900 km bak seg. Siter 1982 Opel Ascona C1 1.6 S 1996 VW Golf III 1.6 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heavybrg Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Forskjell på 16SE og 16SH? Har hatt samme bil selv, og for meg gikk det for det samme... Måtte etterfylle etter en måneds tid likevel ;-) Gå for 10W-40 mineral, jeg syns Castrol var av best kvalitet men det koster deretter da. Helsyntetisk ble mersom gjær, hehe. Go'bil forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Biltema olje fra 2008 har en kvalitet som overgår kravet Opel satte i 1982 i lange baner. Bare pass på å få riktig viskositet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg