Gå til innhold

Clutch problemer(?)

Ranger emnet

Chenial

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en Audi A3 1.6FSI for 3 uker tilbake. Vi tok bilen igjennom en tilstandsrapport hos møller før kjøpet/salget, regner med at de er ganske så profesjonelle(?).

Det jeg synes virker merkelig er at clutchen vibrerer når jeg holder den inne i fart mens den er i gir, ikke når den er helt ute/jeg ikke bruker den, men jeg når bruker den. Jeg synes det er veldig ubehagelig å gire når den vibrerer sånn, den vibrerer mer ettersom hvor mye gass jeg bruker samtidig.

Det eneste negative Møller hadde skrevet i rapporten var "litt slitte dekk" og et "knust høyrespeil".

Noen med erfaringer angående dette?

Mvh Terje

2004 Audi A3 1.6 FSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjøpte meg en Audi A3 1.6FSI for 3 uker tilbake. Vi tok bilen igjennom en tilstandsrapport hos møller før kjøpet/salget, regner med at de er ganske så profesjonelle(?).

Det jeg synes virker merkelig er at clutchen vibrerer når jeg holder den inne i fart mens den er i gir, ikke når den er helt ute/jeg ikke bruker den, men jeg når bruker den. Jeg synes det er veldig ubehagelig å gire når den vibrerer sånn, den vibrerer mer ettersom hvor mye gass jeg bruker samtidig.

Det eneste negative Møller hadde skrevet i rapporten var "litt slitte dekk" og et "knust høyrespeil".

Noen med erfaringer angående dette?

Mvh Terje

Hei. Søkte litt på google, og fant dette: http://www.dinside.no/360715/audi-a6-18-bensin-1996-vibrasjoner

Håper det hjelper :)

[ ] Audi A3 2.0FSI S-Line. [ ]

[x] 2000 Seat Leon 1.8 Sport [x]

[x] 2006 VW Golf V 1.9TDI [x]

[x] 1993 VW Golf III 1.8GL [x]

[x] 1985 VW Golf II GTI 16v [x]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et litt annet problem han på toppen hadde, men ellers takk:> sendte inn mail til de :p

Var det nærmeste jeg fant problemet ditt. Men flott at du sendte inn spm til de. De kan helt sikkert hjelpe deg. Oppdater oss med hva de sier da. Håper ikke det er noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at det som er saken er at når clutchen er i funksjon så kjenner jeg motorens during/turtall i selve pedalen, er det unormalt?

Jeg har 2.0FSI i min, og merker ikke noe vibrering i clutch i det hele tatt. Er jo FSI teknologi så hvis det hadde vært normalt så hadde vel jeg også merket det i min, selvom det er 2.0L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen.. lurer på hvor dyrt dette blir... -.-

Føler med deg. Kan ikke være noe gøy, ihvertfall når man ikke vet hva som er galt. Stikk innom et par tre verksted og hør med gutta der. Se hva de forskjellige verkstedene sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller har ikke skrevet noe om dette i rapporten, så jeg synes det er litt rart :S jess, det som er planen nå :>

Stoler ikke helt på Møller jeg, etter at de var så sikre på at bytte av reg.reim på min skjer på 180 000km. Skummelt å si slikt til folk fra dems side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke du kjedereim? fy faen hvis møller snakker piss til meg nå ass! de har fortalt meg at jeg har kjedereim! fundert litt på det med tanke på at motoren ikke akkuart er en v6'er..

Er reg.reim på disse bilene. Tviler på at du har kjede, for å si det sånn :P Virker ikke som Møller verkstedene har så mye peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider