Gå til innhold

Vurderer kjøp av Camaro.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

jeg hadde for en del år tilbake en 70 1/2 mod camaro z28.

jeg vil si at det er en kjempe bil,det er selfølgelig en gammel bil så rust kan jo være et problem,men det er det ikke vis det er rette folk som har hatt den(sjekk i bunnen på bilen bakskjermer bagasjerom)deler er ikke vanskelig å skaffe,vis du bestiller av aarnes amrikanske bildeler så får du delene raskest,men de er litt dyrere enn andre aktører på markedet,men som sakt du får de delene du har bestilt fort og de er meget kundevennlige.

håper dette hjelper litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70-talls Camaro er morsomme biler! Jeg restaurerte en 75 for noen år siden (så den forøvrig nylig for salg i Drøbak).

Deler er ingen problem. Du kan kjøpe absolutt alt til dem, og til stort sett rimelige priser. Det er selvsagt enkelte unntak - husker bl.a. at jeg måtte ut med 4000 for et sett med overhalte dørhengsler! :o Men som sagt, det aller meste er meget overkommelig priset.

Vær oppmerksom på hva du betaler for selve bilen da. Enkelte tror de kan få igjen det de har investert - og det går stort sett aldri.... Vær også på utkikk etter rust i bagasjerom, i forskjermer bak forhjulene, og sprekker/rust i taket mellom bakre øver-hjørnet av sidevinduene og bakruten. Taket er skjøtet der og har en tendens til å sprekke der, særlig hvis bilen har vært kjørt hardt.

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by 2fast

du får alt til dei bilene der å dei bare stiger i pris sjekk rust å sprikker i taket å sjennerelt motor å drivverk++ har hatt fleire camaroer å mangen kompisser med sånn bil.. løp å kjøp

Ser du er fra Husnes, kjøpte min vinrøde Camaro på Husnes, tror den har gått der i mange år, du har sikkert sett den?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=351442

sendte ein forespørsel på dinna, her er deler av svaret:

Feil med laddingen,må ha ny mellomaksel,framsetene er slitt+litt justering.

Det er ca.240hk+sperret bakaksling,går bra

er det vanskleg/dyrt å skifte mellomaksel?

andre synspunkt?

kva bør eg gi for ein slik bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uni kardang i Oslo er bra og billig på mellomaksel, min var for lang når jeg byttet girkasse, og jeg måtte også bytte det bakre leddet.

Kostet 1500kr for kapping sveising avbalansering og ny yoke, det var i 2001 tror jeg. De har sikkert noen bra priser hvis du ringer. .

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

eg har stusset litt på "mellom akselen", kva er det egentleg.

innrømmer at eg kunne gjerne hatt litt meir peiling men.. :p

P.s nokon sider på nettet som eg kan lese meg til meir peiling på?

Mellomakselen går fra girkassa til differensialen, akselen som er midt under rwd biler. På Camaroen min er den ekstremt enkel å ta inn å ut, like vanskelig å bytte dekk egentlig. 2 bolter på "krysset" bakerst på akselen så er den løs, så vippes den ned og trekkes ut av girkassa, hvis du skulle få bruk for nye mellomaksel på den Camaroen du la ut link til, så kan du sikkert bare ta med den gamle ødelagte til uni cardan feks, hvis det er umulig å se hvor lang den har vært, så må du legge deg under bilen å måle avstand fra girkasse til diff, Så ordner de ny mellomaksel.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider