Exerqtor Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Hva er å foretrekke mellom en Getrag 262CR og en omsveisa ZF kasse? Tenker nå på holdbarhet og effekt tolleranse.. Får tenke oss at begge kassene er i lik stand og slitasje. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Hva er å foretrekke mellom en Getrag 262CR og en omsveisa ZF kasse? Tenker nå på holdbarhet og effekt tolleranse.. Får tenke oss at begge kassene er i lik stand og slitasje. mindre traktor følelse når man girer. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Ettersom 262CR begynner å bli GAMLE kasser i forhold til ZF så er nok den mere "smidig" å kjøre med. Hva som tåler mest juling vil jeg også si at blir ZF'n. Hovedsaklig pga årsmodell og "antatt" bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Rekti rekti, at getrag'n er litt grovere sånn bruksmessig får enn jo regne med som sagt med tanke på at det er en gammel konstruksjon.. Kassa har ikke gått mer enn 3000mil som vanlig personbil holdt jeg på å si så den har ikke blitt voldtatt noen gang så vidt jeg vet.. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 262CR har jo 1:1 på 5. gir, så vil jo ligge høyt på turtall i f.eks 90 på motorveien da.. Derimot så er det jo gromt med 1. gir nede til venstre da! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 ZF har også 1:1 på femmans väksel da;P Men jeg har en 244 stående i går'n med 4 peta kasse i så tenkte jeg skulle ta bak akselen fra den å kaste på=) Ja synes det er grymt jeg også.. Også skal vist den kassa være jævlig tett i gira.. Sikkert fin rudskogen kasse:D Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 ZF er vel bygd litt mer med tanke på "familie-racer" enn 262cr-kassene.. Det var jo kun racing som var tanken bak e30 m3, så det tviler jeg ikke på :) Har ZF 1:1 på 5.? Det hadde jeg aldri trudd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Har nok det ja. er lekende lett og få stappa i zf i 240 værtfall. gammle getrag greiene er ganske bra oppbrukt gjennom årene. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet April 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Yes, akkurat den her kassa skal være bra.. Henta den istad.. Eneste jeg synes er rart er numra. 262.0.200.00.R. Etter det jeg klarer å lese alle steder så skal det være 4 trins.. Men det ER 5:P Kassa kom forresten fra en Volvo Bertone av noe slag. Med volvo spak å hele pakka;) Litt pic's: Ser godt at det er volvo spakstell iallfall. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 på 4trinns getrag består huset av 2deler, mens på 5trinns getrag består det av 3deler: 4tr: 5tr: 4trinns getrag: 262 5trinns getrag med 1.gir bak og 1:1 på 5.gir: 265/5 også kjent som 262CR 5trinns getrag med 1.gir fram og 0,8:1 på 5.gir: 265/6 kan også legge til at delenr på min getrag 265/6 er: 262.0.510.00 så delenr har ikke noe med hva kassa heter.. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Ah, i see.. Men en annen ting når enn slepper spaken på 262CR kassa skal den sette seg "midt i" sånn som alle andre kasser da? eller skal den ligge mellom 4 og 5? Min gjør nemmelig det.. Er det en fjør inne i kassa som er fucked siden den gjør det? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Det nummeret som er utpå kassa spiller ingen rolle, det er delenummeret på huset. Står samme nummeret på det dere kaller 265 kasse. Kassen heter 265/5 og 265/6. 265/5 er den som er CR med 1.gir ned fra E30M3 f.eks. 265/6 er den med 1.gir opp og OD på 5. gir. Kassen du har Exerqtor er samme som jeg har på min Volvo. Den heter Getrag M51. Stort sett lik CR kassen men anna utveksling på noen gir. Husker ikke eksakt hvem av det det er. Min kommer fra Volvo 264. Det er jo definitivt mye lettere å klaske på den M51 kassen siden den har alt Volvo greiene. Medbringeren og alt passer. Branketten til girkasse festet adopterer du fra en vanlig 240 kasse så passer det og rett på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/gearbox_ratios_compared.htm Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Det nummeret som er utpå kassa spiller ingen rolle, det er delenummeret på huset. Står samme nummeret på det dere kaller 265 kasse. Kassen heter 265/5 og 265/6. 265/5 er den som er CR med 1.gir ned fra E30M3 f.eks. 265/6 er den med 1.gir opp og OD på 5. gir. Kassen du har Exerqtor er samme som jeg har på min Volvo. Den heter Getrag M51. Stort sett lik CR kassen men anna utveksling på noen gir. Husker ikke eksakt hvem av det det er. Min kommer fra Volvo 264. Det er jo definitivt mye lettere å klaske på den M51 kassen siden den har alt Volvo greiene. Medbringeren og alt passer. Branketten til girkasse festet adopterer du fra en vanlig 240 kasse så passer det og rett på. Härligt;) Åssen er kassa å kjøre med btw? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Härligt;) Åssen er kassa å kjøre med btw? Jeg synst det var helt konge! Jeg synst det er mye bedre med 1.gir ned. Når jeg kjører biler med vanlig mønster så må jeg se på spaken av og til for å se hva gir jeg er i :P hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.