Gå til innhold

Hva heter denne fimen?

Ranger emnet

_Evje_

Anbefalte innlegg

Hei. Mimret litt om en spennende film jeg så for en stund siden, men som jeg aldri rakk å se ferdig. Det jeg lurer på er om noen vet hva den heter?

Handling:

Irland/England på 70/80-tallet(?) Handler om en ung kar som flytter til London sammen med venner for å studere eller noe slikt. Så er det et bombe-attentat, og disse blir mistenkt med en gang. De havner i avhør, og blir torturert i mange dager. Til slutt får de dem til å innrømme noe de ikke har gjort, og de ryker i faren. Han karen sin far havner også i fengsel på et eller annet vis, som seinere dør der.

Så er det noen som har peiling? :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå highjacker jeg tråden din, siden jeg også har et spørsmål.

Husker en kortserie (3 episoder eller noe) som gikk på TV for lenge siden.

Var et tog som kjørte, med noe atombombegreier i, også skulle det sprenge eller noe, og det var kun en fyr som kunne redde toget! Det er hva jeg husker =P Noen ide? (Her snakker vi 7-8 år siden =P)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et tog som kjørte, med noe atombombegreier i, også skulle det sprenge eller noe, og det var kun en fyr som kunne redde toget! Det er hva jeg husker =P Noen ide? (Her snakker vi 7-8 år siden =P)

Sikker på at det ikke er en film du tenker på? Har sett en film som handler om ca det samme..

Endte vel med at omtrent alle passasjerene ble henta ut med helikopter og slikt..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør også i denne tråden, husker at det sto for minst et par år siden at det skulle spilles inn en norsk film om bilungdom/råner osv. som skulle vises om et par år, altså i 2009.. noen som har anelse om denne filmen snart kommer eller veit noe mer om den??

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør også i denne tråden, husker at det sto for minst et par år siden at det skulle spilles inn en norsk film om bilungdom/råner osv. som skulle vises om et par år, altså i 2009.. noen som har anelse om denne filmen snart kommer eller veit noe mer om den??

Hmm... Sikker på at du ikke bare mener "Wonderbaum" ?

Sikker på at det ikke er en film du tenker på? Har sett en film som handler om ca det samme..

Endte vel med at omtrent alle passasjerene ble henta ut med helikopter og slikt..

Njaaa... Godt mulig det egentlig var en film, men jeg mener det var fordelt på 3 deler eller noe?! Og tror det slutter omtrent sånn... Husker ikke helt =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHHH. Tror den hette Dødlig Last på norsk, så kan prøve å oversette dette til engelsk å se hva du får :)

Takker for svar :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

atomic train?

AHHH. Tror den hette Dødlig Last på norsk, så kan prøve å oversette dette til engelsk å se hva du får :)

Takker for svar :)

Takk til dere begge! Her kan dere begge se (http://www.fortunecity.com/lavender/hellraiser/1018/sos/sos7.htm).

Da var dette problemet løst. Det neste blir nå å prøve å finne denne på internett :D

"...DØDELIG LAST (Atomic Train) ble sendt i USA i 1999"

Lenke til kommentar
Del på andre sider