Gå til innhold

Evo 8 .... MR ... osv...


Jord_

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte bare å dra i gang en diskusjon om Evo 8 her...

 

Det blir jo skrevet så mye i media om nye Evo 8, men hva er riktig. Har snakket med importøren for Norge og de sier at de skal ta in ca 10 biler i første omgang. Det blir den 265 hester med 5-gir kasse.

 

Men har jo lest mye om Evo MR og FQ-serien. Noen som har noe info der. Har vært i kontakt med Ralliart i UK og de sier at FQ300 og 330 kun blir levert i Japan og UK.

 

Evo MR kommer med 6-gir kasse (også vanlig 8, men kun i UK), alu tak og ny framdriff, men den kommer kun i høyrerattet utgave og kun i Japan/UK i følge Ralliart UK.

 

Er jo en slik MR som burde kommet i salg i Norge :)

 

 

Jord_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at grunnen til at de tar inn "billig" modellen er at de skal prøve å få solgt dem, med det herlige avgiftsnivået i Norge blir sikkert de andre svært dyre i forhold. Tror vi skal være utrolig fornøyd med at de tar inn disse fantasiske bilene i det hele tatt.... All honør til Mitsubishi Norge....:)

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Hei, tenkte bare å dra i gang en diskusjon om Evo 8 her...

 

Det blir jo skrevet så mye i media om nye Evo 8, men hva er riktig. Har snakket med importøren for Norge og de sier at de skal ta in ca 10 biler i første omgang. Det blir den 265 hester med 5-gir kasse.

 

Men har jo lest mye om Evo MR og FQ-serien. Noen som har noe info der. Har vært i kontakt med Ralliart i UK og de sier at FQ300 og 330 kun blir levert i Japan og UK.

 

Evo MR kommer med 6-gir kasse (også vanlig 8, men kun i UK), alu tak og ny framdriff, men den kommer kun i høyrerattet utgave og kun i Japan/UK i følge Ralliart UK.

 

Er jo en slik MR som burde kommet i salg i Norge :)

 

 

Jord_

 

 

Helt riktig som det sto om FQ-modellene. USA modellene derimot, RS, VIII og MR er hakket kjipere. RS er en strippet utgave, VIII er den for de fleste og MR utgaven er påkostet $5k mer i modifikasjoner, pluss seks-trinns kasse. Alle har rundt 280 hk. I Norge har vi 265 hk utgaven, i Japan har de RS, MR RS, GSR, (GT for Evo IX, vet ikke om det er VIII også) og MR. GSR har seks-trinns kasse, noe MR også har.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår