Gå til innhold

Bila mi! :D

Ranger emnet

Feelgood

Anbefalte innlegg

For et års tid siden kjøpt jeg en audi a3 1,6 1999 modell. Har lenge had planer om å legge ut en tråd om bila mi, men alltid har det vært noe som jeg skulle gjøre på bila først. Men nå er det påtide.

Det første jeg gjorde med bila var å sote alle rutene foruten frontruta. De tre bakerste ble hakket mørkere enn de to forran.

Så kjøpte jeg nye dekk og felger. Valget falt på mangels indiana 18 tommer. Synes dette ble veldig bra pluss at jeg fikk 76prosent rabatt :D

Neste jeg gjorde var å kjøpe nye devil eyes foran og nye baklykter. Disse kjøpte jeg fra tyskland. Har senere satt inn xenon lykter på kjørelysene. Samtidlig satte jeg inn et midtarmlene.

I vinter var jeg så uheldig at jeg ble påkjørt av en to meter høy brøytekant av is.. Gikk hardt ut over frontfangeren, bunnpannen og hjulskjermen. Kjøpte meg en frontfanger sport i glassfiber. Satte samtidlig på uorginale grøftelys. Tenkte ikke så langt når jeg bestilte fangeren så jeg måtte montere grøftelysholdere selv. Dette ble ganske bra.

Nå har girkassa gått til helvete. Merket at bila sluret litt på gassen, trudde kanskje det var clutch`n, men pluttselig sto bila bom fast når jeg skulle rygge. Kom meg løs etter en stund og kjørte deretter bare i nødsfall(les fram og tilbake til jobb daglig). Gikk greit å kjøre men begynnte å slite med å få bila i gir. I går sa det derimot stopp. Skulle rygge ut av parkeringsplassen å der står bila fortsatt. Umulig å få bila verken framover eller bakover. Fikk tilslutt bila i fri, men da vil ikke bila engang trille i nedoverbakke. Utrulig kjipt.

Jaja, har bestilt meg en fabrikkny overhalt girkasse fra england nå. Hører det er en kjent faktum at DUU kassa på a3 1,6 har problemer så kom fram til at det ikke var noe vits i å kjøpe ei brukt kasse.

Har brukt mye penger på bila nå. Så hvis noen vet av en billig måte å få satt inn den nye kassa på så ta gjerne kontakt!

Snakkes i bar`n! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte vel 9000. men det er inkludert 300 pund i depositium og frakt hit. Får tilbake dep når jeg sender min gamle kasse til england. Mye billigere enn alle kassene jeg har funnet til salgs her til lands.

Betalte for kassa i dag. Så det gjenstår å se om den dukker opp :P

Endret av Feelgood
skrive feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men alt til sin tid. Først er det girkassa som må fikses. Har vel penger til å gjøre en ting i måneden. Er et hardt liv :P

Skjønner :) Senking må du også prioritere. :)

[ ] Audi A3 2.0FSI S-Line. [ ]

[x] 2000 Seat Leon 1.8 Sport [x]

[x] 2006 VW Golf V 1.9TDI [x]

[x] 1993 VW Golf III 1.8GL [x]

[x] 1985 VW Golf II GTI 16v [x]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. vet ikke helt jeg skal senke bila. Holder til i trondheim. Vinteren er et helvete i Norge.

Fikk tilbud fra Snap Drive i dag. De sa det lønner seg å skifte clutch samtidlig. Fikk et tilbud på 8000 for å sette inn kassa og skifte clutch og uløserlager. Men clutch`n er skiftet for kanskje 1,5 år siden. Men kanskje den har blitt litt slitt pga girkasseproblemet? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Tja. vet ikke helt jeg skal senke bila. Holder til i trondheim. Vinteren er et helvete i Norge.

Fikk tilbud fra Snap Drive i dag. De sa det lønner seg å skifte clutch samtidlig. Fikk et tilbud på 8000 for å sette inn kassa og skifte clutch og uløserlager. Men clutch`n er skiftet for kanskje 1,5 år siden. Men kanskje den har blitt litt slitt pga girkasseproblemet? Noen som vet?

Dere har ikke vinter i Trondheim :P Bare å sette i gang å senke ;)

Audi S3 2001

xAudi A3

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fronten samme farge heller?

Sorry, men denne bilen så ikke bra ut. Ser helt grusomt ut når du bare har styling fremme, og ikke fullfører rundt. Skjønner det er et pengeproblem, men hvorfor begynne på noe du ikke kan fullføre?

Også ettermonterte devileyes da.. Breaks my heart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider