RoBoX Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Heisann Har gått og hatt lyst til å kjøpe meg camaro i mange år nå, ville egentlig helst hatt en 69, men får begynne med en 70 talls og heller handle eldre senere. Det jeg lurte på er om noen som kunne hjulpet meg med noen tips til standardting som er galt med disse bilene, evt annet jeg burde se etter? Har aldri hatt amcar eller v8 selv tidligere, så hadde hjulpet godt på med noen tips når en ser etter en god bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 (endret) Først bør du finne ut om du liker å kjøre godkjent bil eller ikke... ALLE biler som er regget etter 010171 er vanskelige å få godkjent med div ting.. Om du da vil ha en slik bil, bør du fundere på hva du skal bruke den til?? Bare helt standard bil, ok.. se til at inredningene , el nett og plast detaljer er helt, det er problem bitene, understell er billigt å du kan handle ALT, også karosserideler er bra priset... Skal du ha litt HK og kjøre litt aggresift, bør du i tillegg handle en bil med skikkelig bakaksel, med sperre og det du ønsker deg... Men slikt koster, en stødig brukt aksel koste 8-10 lapper... En ny Ford 9 tom til bilen koster fra 12 og oppover etter dagens kronekurs... Finner du rett bilen, men med feil understell, ja da må du se på om du er intressert i å koste på bakaksel, 15, kasse med converter 5-10, å motoren, ja den selger du til en trengenede Volvomann som ikke vet bedre :ass: , å så handler du deg en NY motor fra USA... :thumb Endret April 30, 2009 av Bead-lock Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet April 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Takk for utfyllende svar. :) Kunne du forklart litt mer om hva som er problemet med godkjenning etter '71? Evt en link så jeg kunne sett selv? Mulig jeg ikke er veldig flink på å søke, men fant ikke noe interessant selv. Dette blir kun en godværsbil, kommer uansett til å ha en bruksbil ved siden av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Problemet med biler nyere enn 71 er at det da er typegodkjenning på bilene.. Så BT mannen kan være vrang på alt han vil, som hjul,drivverk, bur, bremser, ratt, ja , det meste egentlig.. Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Ok, da er jeg med.. :) Mange takk.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg