Kebab gud Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 så .. hva synes dere om den nye AMG drevet Chrysler sportsbilen? ikke ofte man ser V12 på 850 hester i en amerikaner :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Skal være enig i en ting, Er ikke ofte man ser en V12 i en amerikaner nei. 850 hk er da ikke så mye. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluffy Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 jeg vil tro at 850 hk er mer enn nok, det er vel mer en det Michael Shuhemacher har i jobb-bilen sin... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Nå har han jo en hel bibel med regler for hva dem kan gjøre med motoren hans. Hadde F1 teama fått gjøre hva dem ville så hadde det vært mye mere HK i bilene. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2004 Må vel være blant det grommeste fra DaimlerChrysler konsernet så langt? AMG-utviklet Den 6-liters V12-motoren med fire turboer er utviklet av AMG. 142 hestekrefter per liter slagvolum er imponerende, og de 850 hestekreftene merkes sikkert godt i bilen som kun veier 1.310 kilo. Toppeffekten dukker opp ved lave 5.750 o/min, og dreiemomentet er voldsomme 1.150 Newtonmeter fra 2.500 o/min. I regnemaskinen til ingeniørene skal bilen være god for 0-60 mph på 2,9 sekunder, og ha en toppfart på 400 km/t. Dobbelkløtsj Ricardo har utviklet en dobbeltkløtsj som sørger for at girskiftene går unna på 200 millisekunder. Fordelene med dobbelkløtsj er at girene kan legges klare i påvente av girskift, det vil si at øvelsen frikopling-innkopling blir redusert til en enkelt omkopling. Volkswagen er så vidt vi vet eneste produsent som leverer dette systemet i vanlige produksjonsbiler. Sportsluksus Selv om setene ikke minner mye om sofaen hjemme er det relativt mye komfortutstyr de har fått inn i supersportsbilen. Klimaanlegg er på plass, det samme er et stort musikkanlegg. Interiøret skal i tilegg være såpass fleksibelt at det skal være mulig både for korte og lange personer å kjøre bilen effektivt. I tillegg er passasjerplassen utstyrt med justerbar fotstøtte slik at det blir mulig for sidemannen å motvirke det bilen og føreren finner på. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.