Gå til innhold

Front 1990 Audi 80

Ranger emnet

tranceman

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt en "arbeidsbil", og den ble mer sportslig og ungdommelig enn det jeg egentlig så for meg. Men det er jo bare bra :-)

Jeg skal ikke bruke så sabla med penger på denne bilen, men litt må jeg gjøre. Blant annet så er kjørelysene elendig, og jeg regner med at jeg kanskje må kjøpe nye lykter.

Spørsmålet mitt er når jeg først skal bytte ut disse, hva skal jeg kjøpe? Orginalt, noen mer "sportslig" fra en annen Audimodell, eller kanskje noen stylingslykter?

Tenker også på tåkelys, og/eller tusenmetrer. Forslag??

NB: bildet er tatt gjennom et vindu, og hullet i fangern er fra motorvarmer (skal installere et nytt system så hullet blir tett :-))

bilde041.th.jpg"]bilde041.th.jpg[/url]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget vanskelig å se ut ifra bildene, men det ser ut til at det er byttet til komplett B4 front på bilen din, med fanger og alt. Da vil jeg anbefale å prøve å få fatt på lykter fra Audi S2 eller RS2.

S2 har to reflektore, en med H4 pære, og en med ekstra fjernlys.

RS2 har nærlys i linse, og fjernlys i egen reflektor.

Men uansett så forsvinner da blinklysene dine, og de må du få plassert ett annet sted. Så da følger det dessverre med at du kan bli nødt til å bytte til S2 eller RS2 fanger også, og de er ikke gratis.

Så til den billige løsningen: Sjekk om det er riktige hovedlykter som sitter der. Dersom lyktene er fra bilens opprinnelige karosseri, vil de forsvinne bakafor grillen, og dermed er lysbildet litt ødelagt!

Dersom det er riktige lykter slutter de ca likt med grillen, og hvis reflektorene er bra, så får jeg tro du får mye bedre lys bare ved å koble opp noen releer til nær og fjernlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider