Gå til innhold

Idé til første mekke prosjekt?

Ranger emnet

steinknaus

Anbefalte innlegg

Helleu!

Vurderer å kjøpe meg en volvo eller annet som ikke er vanskelig å "mekke" på for en nybegynner. Jeg har null peiling på bil, men kunne godt tenkt meg å prøve å fikse opp en på div. områder.

Hva er lett å starte med når du har så å si null peiling? Volvo? Ford?

Tenkte på en gammel volvo 240 eller 740?

Noen tips? :)

Hilsen

Steinknaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo og ford er lettskrudde biler :)

egentlig alt gammelt er lett å skru på ;)

alt som kom før all elektronikken :P er enkelt og skru på :)

gasser er litt lettere og "bedre" plass enn med innsprut:)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så volvo 240, 740 (helst med litt hk for lettere sladding) eller evt en sierra? ikke cosworth for de koster flesk, vanligvis hvertfall.

Noen tips da? Utenom å kjøpe en bok fra biltema og selve bilen?

Alle tips er bedre enn ingen :)

Kaste biltemaboka langt vekk og kjøpe haynesmanual til den bilen du har valgt.

Så har du enkelt å greit som mål at bilen skal komme igjennom EU godkjenninga i første omgang. Så over til et litt mer strøkent prosjekt. Om du fortsatt er intresert i å skru enda mer kan du jo starte med å ordne til et bra understell og gå løs på motor med masse rare og skumle deler. SÅnne som lager maange lyder!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaste biltemaboka langt vekk og kjøpe haynesmanual til den bilen du har valgt.

Så har du enkelt å greit som mål at bilen skal komme igjennom EU godkjenninga i første omgang. Så over til et litt mer strøkent prosjekt. Om du fortsatt er intresert i å skru enda mer kan du jo starte med å ordne til et bra understell og gå løs på motor med masse rare og skumle deler. SÅnne som lager maange lyder!

Okei ^^

Ja tenkte på corollaen min, har sett litt rundt og funnet ut at du kan trykke en 170 hk blacktop 20v i den^^ Hadde vært stas, men kan jo ikke skru enda, og da ville det vært å kaste bort penger. Men engang kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider