Gå til innhold

Anlegget slutter å fungere

Ranger emnet

Terjesolgard

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et problem med det gamle anlegget som gjorde at det plutselig kutta når jeg kjørte og kom på igjen. Noe som tydet på at signal kabelen var løs. Jeg brydde meg ikke om det fordi jeg skulle kjøpe nytt. Så i går kjøpte jeg ei bass kasse med 2x12" en ny monoblock forsterker, og ny spiller, mens jeg beholdt den andre forsterkeren min til å drive hattehylle og front høytallere. Spilleren har 2 utganger, så den ene går til bassforsterkeren. Jeg la også opp ny strømkabel til 20 kvadrat. Det fungerte helt fint helt til i dag når plutselig lyden forsvant igjen og det var bare orginal høytallerene som ga såvidt lyd. Jeg stoppa, skjekka bak og forsterkeren lyset, jeg så på sikringene og de var hele. Så jeg tok ut spilleren for å se om noe hadde falt ut, men alt så fint ut. Og når det er 2x signal kabler slutter å fungere likt så skjønner ikke hva som gjør dette! trenger desperat hjelp før jeg går mental. En kompis sa at det kunne være at jeg hadde lagt signal kablen intill strømkablen et par steder, men jeg skjønner ikke hva det har med noe å gjøre. Eller kan det bli forstyrrelser? men det forklarer fortsatt ikke hvorfor det fungerte helt til nå og plutselig kutta. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det ut i dag! etter litt søking fant jeg ut at selv om strøm ledningen ikke var koblet til batteriet så fikk jeg utslag på 7 volt med et voltmeter. så det tyda på jording feil. så jeg skifta jordinga til flere forskjellige steder til jeg fant et sted som faktisk fungerte! så var jordinga som ikke satt på et godt sted! Det var selvsagt det siste jeg tengte på med tanke på at forsterkeren lyste på inngangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider