Gå til innhold

Råd og tips før bilkjøp

Ranger emnet

SBaL

Anbefalte innlegg

Da var vi kommet til det punktet at den gamle sliteren av en 240 jeg har ikke går gjennom neste EU kontroll, og jeg gidder ikke koste på den det som trengs for å få den fiksa, så jeg må begynne se etter "ny" bil, og tenkte at noe fra 900 serien måtte være noe for meg.

Så, det jeg egentlig lurte på var hvordan disse bilene er med tanke på rust, feil og slitasje.

Hva bør jeg se etter før jeg eventuelt kjøper en slik vogn?

Hvilken prisklasse ligger de i?

Egentlig alt som kan være nyttig å vite om disse bilene.

Takker for alle svar.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Gjordet det samme selv for ikke så lenge siden, fikk lyst på litt nyere bil.

Etter det jeg fikk se på bilene jeg var å så på, bilen min og delebilen jeg har kjøpt nå. Så har virker det som at dem begynner å ruste først i hjulbuene bak og i sveiseskjøten på vangene.

Det eneste som er litt synd er at Volvoene ligger såppass høyt i pris, for den prisen jeg ga for min kunne jeg fått en mye nyere bil av annet merke. Men da er det ikke noe Volvo, må jo ha lyst til å kjøre bilen, så da er det verdt å betale litt mer for :)

Om du skal ha en bil med masse utstyr så ligger dem ganske så høyt i pris, men med ikke fult så mye eller ikke noe utstyr så ligger dem litt lavere.

Jeg ville kjøpt en bil som var nyere enn 95 om jeg var deg, etter 95 er det fk motor orginalt i alle bilene, og i vognkorte så står det kun Volvo 940. Noe som gjør at du slepper å betale deg ihjel på forsikring. Betaler vel omtrent det sammme på 940ien som jeg gjordet på 240ien.

Girkassa som sitter i bilene etter 95 er M90 om det ikke er automat du skal ha.

Det er ikke noe å tvile på å kjøpe seg 940, løp og kjøp med engang.

Lykke til med bil kjøp ;)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar.

Men de var kanskje litt sene.

Var nemmelig i lillehammer å henta en Audi 100 Avant 2.8l v6 med quattro i går.

Jada, vet det ikke er volvo, men i forhold til pris får jeg mye mer bil og utstyr for penga med denne bilen.

Kommer til å savne bakhjulstrekken da. :(

Kan jo selvsagt bli moro med quattro på vinterføre da.

Men vi får se.

Endret av SBaL

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider