Gå til innhold

Trykk måler?

Ranger emnet


leket0y

Anbefalte innlegg

Hvor tar dere trykk i fra når dere skal koble opp turbo trykks måler? den lille som ligge helt bak me torpedoveggen ?

Fra bens. regulator til innsuge?

 

Bilen drar normalt opp til 3-4000 da e de 0 efekt :S tror de e feil plass eller så leke de nåkka sykt en plass..

 

Har kjøpt å delvis montert opp en Auto Gauge måler..

Thomas

 

- Audi A4 1.8TQ 1996 -

xXx Vw Golf 3 1.8GL 1994 xXx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3193_188461800003_839930003_6486669_6433434_n.jpg

 

Der den lille blå slangen går, kan du ta trykket fra.

 

Okei, ikke den lille på 5cm på andre siden av innsuge asso? sku gjerne ha tegna en runding rundt den men dinna pcn her ekkje paint på :P eller nokke tegne prog.

Thomas

 

- Audi A4 1.8TQ 1996 -

xXx Vw Golf 3 1.8GL 1994 xXx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jeg vært ute å teste :P,min satt på den lille i bak kant.bensintrykk? ... nå bytta jeg å satte den på slangen som går til resirk..ikke kjørt MEN,virker som trykke er jevnere å går reinere på tomgang.værtfall min gjor d .skal ut å kjøre etterpå bare se om d er stor forskjell hvor den står.kan legge ut bilde så du ser hvordan jeg hart gjort d

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på.

 

Oooog jeg lurer på hvor den luften som kommer til resirk-ventilen kommer fra. Kommer den fra turboen? Og hvor går den etter den blir resirkulert? Tilbake til turboen eller?

 

Er det derfor man får tregere trykk igjen med dumpventil? Fordi trykket som da KUNNE blitt resirkulert heller blir dumpet, og den må ta suge ny luft?

 

Og poffelyden som kommer fra filteret mitt nå.. Hvor kommer den fra? Er det overtrykket som går dit?

 

Lurer også på hva som EGENTLIG lager plustrelyden når man har resirk og høyt trykk? Er ikke det egentlig luft som blir slått tilbake til turboen og snurrer den motsatt vei? Det til vel si at resirken da er for stram, og slipper igjennom for lite luft? For jo mer turboen snurrer feil feil, jo mer tid vil det jo ta å få nytt trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på.

 

Oooog jeg lurer på hvor den luften som kommer til resirk-ventilen kommer fra. Kommer den fra turboen? Og hvor går den etter den blir resirkulert? Tilbake til turboen eller?

 

Er det derfor man får tregere trykk igjen med dumpventil? Fordi trykket som da KUNNE blitt resirkulert heller blir dumpet, og den må ta suge ny luft?

 

Og poffelyden som kommer fra filteret mitt nå.. Hvor kommer den fra? Er det overtrykket som går dit?

 

Lurer også på hva som EGENTLIG lager plustrelyden når man har resirk og høyt trykk? Er ikke det egentlig luft som blir slått tilbake til turboen og snurrer den motsatt vei? Det til vel si at resirken da er for stram, og slipper igjennom for lite luft? For jo mer turboen snurrer feil feil, jo mer tid vil det jo ta å få nytt trykk?

 

det er vel turboen som bråstopper når luften slår tilbake min lager ikke sånn poffelyd etter jeg monterte ssqv ventil den åpner for ingen ting. jeg tror ikke du får raskere spoolup med resirk jeg har ikke merka forskjell iallefall. merka forskjell på nyturboen og nye grenrøre, veldig rask spool k03 men k04 kompressor:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår