leket0y Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Hvor tar dere trykk i fra når dere skal koble opp turbo trykks måler? den lille som ligge helt bak me torpedoveggen ? Fra bens. regulator til innsuge? Bilen drar normalt opp til 3-4000 da e de 0 efekt :S tror de e feil plass eller så leke de nåkka sykt en plass.. Har kjøpt å delvis montert opp en Auto Gauge måler.. Siter Thomas - Audi A4 1.8TQ 1996 - xXx Vw Golf 3 1.8GL 1994 xXx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Der den lille blå slangen går, kan du ta trykket fra. Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 aka den vakumslangen som går inn på toppen på resirken. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 I mitt tilfelle så går den inn på dumpen :)) Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 som er lame :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Den er nok det ja! Regner med at du har mye fetere lyd enn meg :( Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leket0y Skrevet April 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Der den lille blå slangen går, kan du ta trykket fra. Okei, ikke den lille på 5cm på andre siden av innsuge asso? sku gjerne ha tegna en runding rundt den men dinna pcn her ekkje paint på :P eller nokke tegne prog. Siter Thomas - Audi A4 1.8TQ 1996 - xXx Vw Golf 3 1.8GL 1994 xXx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 helt i bak kant på motor er d henta trykk til min måler Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 ta trykkett fra bensintrykksreg. det har jeg og da slepper du så mye rot med slanger. bare å sette et t stykke mellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Men nå har jeg vært ute å teste :P,min satt på den lille i bak kant.bensintrykk? ... nå bytta jeg å satte den på slangen som går til resirk..ikke kjørt MEN,virker som trykke er jevnere å går reinere på tomgang.værtfall min gjor d .skal ut å kjøre etterpå bare se om d er stor forskjell hvor den står.kan legge ut bilde så du ser hvordan jeg hart gjort d Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frozen Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Du må hente i fra den fremste slangen som går til resirk ventil.hvis du henter bak fra den til bensin kan det gå galt.Får du lekasje eller noe vil den gi bilen feil blanding og i verste fall gi motorhavari. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Hvordan fungerer dette luftgreiene egentlig? Hvilken vei går luften? Inn i front, så via filteret og til motor? Klarer ikke se det for meg. Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Det lurer jeg også på. Oooog jeg lurer på hvor den luften som kommer til resirk-ventilen kommer fra. Kommer den fra turboen? Og hvor går den etter den blir resirkulert? Tilbake til turboen eller? Er det derfor man får tregere trykk igjen med dumpventil? Fordi trykket som da KUNNE blitt resirkulert heller blir dumpet, og den må ta suge ny luft? Og poffelyden som kommer fra filteret mitt nå.. Hvor kommer den fra? Er det overtrykket som går dit? Lurer også på hva som EGENTLIG lager plustrelyden når man har resirk og høyt trykk? Er ikke det egentlig luft som blir slått tilbake til turboen og snurrer den motsatt vei? Det til vel si at resirken da er for stram, og slipper igjennom for lite luft? For jo mer turboen snurrer feil feil, jo mer tid vil det jo ta å få nytt trykk? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Det lurer jeg også på. Oooog jeg lurer på hvor den luften som kommer til resirk-ventilen kommer fra. Kommer den fra turboen? Og hvor går den etter den blir resirkulert? Tilbake til turboen eller? Er det derfor man får tregere trykk igjen med dumpventil? Fordi trykket som da KUNNE blitt resirkulert heller blir dumpet, og den må ta suge ny luft? Og poffelyden som kommer fra filteret mitt nå.. Hvor kommer den fra? Er det overtrykket som går dit? Lurer også på hva som EGENTLIG lager plustrelyden når man har resirk og høyt trykk? Er ikke det egentlig luft som blir slått tilbake til turboen og snurrer den motsatt vei? Det til vel si at resirken da er for stram, og slipper igjennom for lite luft? For jo mer turboen snurrer feil feil, jo mer tid vil det jo ta å få nytt trykk? det er vel turboen som bråstopper når luften slår tilbake min lager ikke sånn poffelyd etter jeg monterte ssqv ventil den åpner for ingen ting. jeg tror ikke du får raskere spoolup med resirk jeg har ikke merka forskjell iallefall. merka forskjell på nyturboen og nye grenrøre, veldig rask spool k03 men k04 kompressor:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Lyst å forklare litt om "luftens vei" på disse motorene?:-) Hvordan henger alt sammen Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.