Gå til innhold

hjulstilling hjelp?

Ranger emnet

VR6power

Anbefalte innlegg

mitt venstre fremhjul bråker slik når jeg kjører, det er en veldig dekkstøy fra dette hjulet, når eg no ser på dekket fremmefra så ser eg at det skråer ørelittegrann utover i front, som om eg har litt sving på hjulet , samtidig som høyre fremhjul er helt rett og riktig.

får eg justert dette med å justere boltene på fjærbenet? 2 bolter som står ovenfor kverandre nede bak bremseskiven???!!!!

skal ha en hjulstillings kontroll og justering på verksted snart , men ville bare prøve å få det litt stillere selv til eg skal hjem fra helgeferie...steike travelt med slik dekkstøy.

golf 3 vr6 gjelder dette!

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt venstre fremhjul bråker slik når jeg kjører, det er en veldig dekkstøy fra dette hjulet, når eg no ser på dekket fremmefra så ser eg at det skråer ørelittegrann utover i front, som om eg har litt sving på hjulet , samtidig som høyre fremhjul er helt rett og riktig.

får eg justert dette med å justere boltene på fjærbenet? 2 bolter som står ovenfor kverandre nede bak bremseskiven???!!!!

skal ha en hjulstillings kontroll og justering på verksted snart , men ville bare prøve å få det litt stillere selv til eg skal hjem fra helgeferie...steike travelt med slik dekkstøy.

golf 3 vr6 gjelder dette!

Det skal være litt "spriking" men hvis det er overdrevet mye, har du en feil et sted.

Biler:

* 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv

* 1963 Mod Chevrolet C10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aller første du burde sjekke er hvordan dekket har blitt slitt, hvis det er veldig kavlete/ujevntslitt så vil det nok støye ganske mye helt til du setter på nye dekk. selv med riktig forstilling.

ellers får du gjøre som nevnt ovenfor, ;)

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhjulene skal skreve litt utover. Når du kjører drar motorkraften sammen forhjulene i forkant, slik at de står ca rett fram når du kjører.

Det kan være hjullageret som er gåent.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal sjekke styrestaget imorgen , det tenkte eg ikkje på i det hele tatt, hehe....skal sjekke antall gjenger som vises på høyre side åsså skru slik at det blir likt på venstre side.

hjulene er heeeeelt nye, rullet 10 mil bare , og at hjulene skal skreve litt utover er greit nok , men hjulet "svinger" liksom bare litt utover i fremkant , å da blir det jo litt plog effekt av det, og det vil jo i mine øyne bråke veldig fordi eg da drar hjulet fremmover lissom på skrå....men takker så meget for flotte svar , skal nok få det bedre håper eg, skal sjekke hjullager og , men mener at dette ikke skal vere så veldig gammalt , mener jeg har skiftet det

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider