Motorhead89 Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Har nå gått over bilen med lakkrens på MG maskin, og skal nå til polering før jeg tar Carnuba voksen seeeent ikveld. To spm: Skal jeg bruke Meguirs sin Polish som er i Step 1-2-3 guiden, eller skal jeg bruke Autoglym sin Polish et eller annet, den er beregnet på mørke biler står det på den(min er mørk) Og en ting ting: Carnubavoksen, skal den tørke i 12-15 timer eller skal bilen stå i ro(står i garage) i 12-15 timer ETTER at den er tørket av? Håper på raske svar :) Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Har nå gått over bilen med lakkrens på MG maskin, og skal nå til polering før jeg tar Carnuba voksen seeeent ikveld. To spm: Skal jeg bruke Meguirs sin Polish som er i Step 1-2-3 guiden, eller skal jeg bruke Autoglym sin Polish et eller annet, den er beregnet på mørke biler står det på den(min er mørk) Og en ting ting: Carnubavoksen, skal den tørke i 12-15 timer eller skal bilen stå i ro(står i garage) i 12-15 timer ETTER at den er tørket av? Håper på raske svar :) Mvh Jeg ville ikke blandet DC-serien til Meguiar's med Autoglym UDS. Bruk heller DC slik det skal gjøres ;) Carnaubavoks trenger ikke å etterherde med mindre du skal legge flere lag. Legg et tynt lag på bilen og la det stå en time før du polerer det av. Hvis du skal ha flere lag venter du 12-15 timer mellom hvert; eventuelt kjører spitshine med iskaldt vann. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhead89 Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Jeg ville ikke blandet DC-serien til Meguiar's med Autoglym UDS. Bruk heller DC slik det skal gjøres ;)Carnaubavoks trenger ikke å etterherde med mindre du skal legge flere lag. Legg et tynt lag på bilen og la det stå en time før du polerer det av. Hvis du skal ha flere lag venter du 12-15 timer mellom hvert; eventuelt kjører spitshine med iskaldt vann. Ah, elsker folk som svarer med en gang :D Takk for tipset, da er det bare å ta med seg kaffekanna ned i garaga igjen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Ah, elsker folk som svarer med en gang :DTakk for tipset, da er det bare å ta med seg kaffekanna ned i garaga igjen ;) Kos det.. misunner deg garasje ;) Lykke til! Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 bilder:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhead89 Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 bilder:) Fortsatt 45 min til voksen tas av :P Vet ikke om jeg gidder bilder, bilen har en frontfanger FULT av steinsprut, men om folk insisterer, så skal jeg ta noen av andre deler av bilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 bilder nå:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhead89 Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Skal få fikset noen imorgen :) bilder nå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhead89 Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Noen som kan tipse meg om en bedre polish en Meguirs sin Step 2? Fikk langt ifra den glansen jeg ønsket. Bilen ble jo veldig glatt og pen i lakken, men den virker litt "matt" og glansen kommer egentlig kun fram når den står litt i skyggen og skifter farge..(den skifter mellom blå,grønn og svart avhengig av været) Tenkte jeg skulle prøve å bruke Autoglym sin på maskin, om MG ikke har en som er bedre en Step 2 da? Jeg brukte forøvrig samme pads på både lakkrens og polish, slik gul Mg pad, burde jeg brukt grovere? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Noen som kan tipse meg om en bedre polish en Meguirs sin Step 2? Fikk langt ifra den glansen jeg ønsket. Bilen ble jo veldig glatt og pen i lakken, men den virker litt "matt" og glansen kommer egentlig kun fram når den står litt i skyggen og skifter farge..(den skifter mellom blå,grønn og svart avhengig av været) Tenkte jeg skulle prøve å bruke Autoglym sin på maskin, om MG ikke har en som er bedre en Step 2 da? Jeg brukte forøvrig samme pads på både lakkrens og polish, slik gul Mg pad, burde jeg brukt grovere? Mvh MG har proffserie, og det er en helt annen klasse enn både deres egen forbrukerserie og AutoGlym. Hva slags polermaskin er det du har? Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhead89 Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Har MG sin maskin, G220. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Har MG sin maskin, G220. Da anbefaler jeg MG 83, gjerne i kombinasjon med MG 80, spesielt hvis du har litt myk lakk. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhead89 Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Takk, skal prøve å få tatt bilder om jeg blir fornøyd med resultatet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg