Prikken Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Hoi. Ja nå er tiden inne for å få godkjent golfen. Bare et par spørgesmål i den forbindelse! Bilen er en 98 mod Golf IV. Den er senket 35mm, har Tuv papirer, blir dette noe problem? -Simons effektanlegg?....går dette greit.....tenker da på lyden (dB)?? -Slark i styrekule på høyere side foran, blir det et problem?? På forhånd takk Mvh:( Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Slark i styrekule er vel en 2'er feil.. Regn med litt jobb :) Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Hadde også Tuv papirer på senkesettet, men ikke alle vil godkjenne det på EU kontroll dersom du ikke har fått det godkjent av biltilsynet.. fikk 9'er feil på kontrollen min pga det. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Hva er 9`er feil ? umiddelbar opphugging ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 9 = Forevisning for trafikkstasjon... Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Er nok litt begge deler hva angår senkesett ja! Det heter seg at alle forandringer skal stå i vognkortet! Men det finnes viktigere ting å ta hensyn til! Støynivå står i vognkortet, og skal ikke overstige det tallet! Styrekula blir en 2er mangel ja, og det er vel også en ting du bør utbedre for din egen og andres skyld! Er ikke noe gøy når forhjulet plutselig svinger feil vei i 90 km/t Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Januar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Kula er nå byttet......men må nok ha en forstillings kontroll.....rattet står skjevt som en tater i motvind. Takker for alle tips så langt:D Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Mondeo Er nok litt begge deler hva angår senkesett ja! Det heter seg at alle forandringer skal stå i vognkortet! Men det finnes viktigere ting å ta hensyn til! Støynivå står i vognkortet, og skal ikke overstige det tallet! Styrekula blir en 2er mangel ja, og det er vel også en ting du bør utbedre for din egen og andres skyld! Er ikke noe gøy når forhjulet plutselig svinger feil vei i 90 km/t har aldri hørt om noen så legger seg oppi støynivå på eu-kontroll.. såfall så blir det løye når jeg skal godkjenne i oktober :D Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Originally posted by Gou har aldri hørt om noen så legger seg oppi støynivå på eu-kontroll.. såfall så blir det løye når jeg skal godkjenne i oktober :D Biltilsynet legger esg opp i alt, og det er et visst krav p DB åp eksosen.... Men som sakt det kommer helt ann på hva dag han har som skal godkjenne bilen din har :D Var på biltilsynet og sku godkjene et senkesett, da klage dem på noen foringer i bærearmen, kjørte til et annet verksted, GODKJENT! :D Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Jeg kan bekrefte at de henger seg opp i DB i bilen din. Jeg har mangel p.g.a det! ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by MaDDoG Jeg kan bekrefte at de henger seg opp i DB i bilen din. Jeg har mangel p.g.a det! ;) blir vel bare 1`ner feil det ? såfall så gjør det jo ingenting :D Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by Golf 3 GTD Special Var på biltilsynet og sku godkjene et senkesett, da klage dem på noen foringer i bærearmen, kjørte til et annet verksted, GODKJENT! :D Men står det skrevet i vognkortet ditt at bilen er godkjent med senkesettet? Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by ClusterOne Men står det skrevet i vognkortet ditt at bilen er godkjent med senkesettet? Kanskje jeg ikke utrykkte meg god nok :D sorry. men ja jeg sku godkjenne bilen min med senkesett og EU-kontroll samtidig... senkesettet be godkjent på Biltilsynet ja, og skrevet inn i vognkortet, men bilen ble ikke videre godkjent p.g.a noen foringer som de mente var gåen, for så vidt rett og, men jeg gadd ikke bytte begge bærearmene for det måtte en, og ut med 5000,- så jeg kjørte til et annet verksted, forsåvidt et Toyota verksted, og fekk resten godkjent på bilen, uten problemre... Så det kommer ann på hvem og hvilken dag han som skal godkjenne bilen din har..... har vært inne md en del biler et par plasser, og får du den ikke gokjent en plass, prøver man en annen, og som oftest går det greit, visst det ikke er noe alvorligt....... mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Tror kanskje jeg var en smule heldig når jeg godkjente bilen min da. Var først inne på VW og godkjente den, men de klagde på senkesettet og ei opphengskule. Så jeg måtte til biltilsynet for å godkjenne senkesettet. Etter å ha oversatt papirene fra tysk til norsk (en helvetes oppgave) tok jeg turen til biltilsynet. De var så voldsomt fornøyd med oversettelsen og godkjente senkesettet. Så spurte jeg om jeg kunne få godkjent den med 18" også, og ja det var ikke noe problem og han tok frem ei bok med godkjente dimensjoner og jeg stod bare å pekte på det jeg ville ha. Men ikke nok med det så eu-godkjente han bilen også, selv om jeg ikke hadde utbedret noen mangler! Tror virkelig han hadde dagen. Men jeg tror også de ser folka litt an. Hvis det kommer en skitten fyr inn med en råtten granada, så tror jeg de tar en ekstra titt på bilen. Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Golf 3 GTD Special: (og andre) Ser på bildet at du har sotet frontrutene, var de det når du hadde den til kontroll? Hvordan er deres erfaringer med sotede frontruter og EU-kontroll? (Og kontroll på biltilsynet, hvis noen har sluppet pålegg om å ta bort filmen). Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg