Gå til innhold

Eu godkjenning!!!!

Ranger emnet

Prikken

Anbefalte innlegg

Hoi.

Ja nå er tiden inne for å få godkjent golfen.

Bare et par spørgesmål i den forbindelse!

Bilen er en 98 mod Golf IV. Den er senket 35mm, har Tuv papirer, blir dette noe problem?

-Simons effektanlegg?....går dette greit.....tenker da på lyden (dB)??

-Slark i styrekule på høyere side foran, blir det et problem??

På forhånd takk

Mvh:(

Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er nok litt begge deler hva angår senkesett ja! Det heter seg at alle forandringer skal stå i vognkortet! Men det finnes viktigere ting å ta hensyn til!

Støynivå står i vognkortet, og skal ikke overstige det tallet!

Styrekula blir en 2er mangel ja, og det er vel også en ting du bør utbedre for din egen og andres skyld! Er ikke noe gøy når forhjulet plutselig svinger feil vei i 90 km/t

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Er nok litt begge deler hva angår senkesett ja! Det heter seg at alle forandringer skal stå i vognkortet! Men det finnes viktigere ting å ta hensyn til!

Støynivå står i vognkortet, og skal ikke overstige det tallet!

Styrekula blir en 2er mangel ja, og det er vel også en ting du bør utbedre for din egen og andres skyld! Er ikke noe gøy når forhjulet plutselig svinger feil vei i 90 km/t

har aldri hørt om noen så legger seg oppi støynivå på eu-kontroll.. såfall så blir det løye når jeg skal godkjenne i oktober :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

har aldri hørt om noen så legger seg oppi støynivå på eu-kontroll.. såfall så blir det løye når jeg skal godkjenne i oktober :D

Biltilsynet legger esg opp i alt, og det er et visst krav p DB åp eksosen....

Men som sakt det kommer helt ann på hva dag han har som skal godkjenne bilen din har :D

Var på biltilsynet og sku godkjene et senkesett, da klage dem på noen foringer i bærearmen, kjørte til et annet verksted, GODKJENT! :D

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MaDDoG

Jeg kan bekrefte at de henger seg opp i DB i bilen din. Jeg har mangel p.g.a det! ;)

blir vel bare 1`ner feil det ?

såfall så gjør det jo ingenting

:D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Men står det skrevet i vognkortet ditt at bilen er godkjent med senkesettet?

Kanskje jeg ikke utrykkte meg god nok :D sorry. men ja jeg sku godkjenne bilen min med senkesett og EU-kontroll samtidig... senkesettet be godkjent på Biltilsynet ja, og skrevet inn i vognkortet, men bilen ble ikke videre godkjent p.g.a noen foringer som de mente var gåen, for så vidt rett og, men jeg gadd ikke bytte begge bærearmene for det måtte en, og ut med 5000,- så jeg kjørte til et annet verksted, forsåvidt et Toyota verksted, og fekk resten godkjent på bilen, uten problemre...

Så det kommer ann på hvem og hvilken dag han som skal godkjenne bilen din har..... har vært inne md en del biler et par plasser, og får du den ikke gokjent en plass, prøver man en annen, og som oftest går det greit, visst det ikke er noe alvorligt.......

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg var en smule heldig når jeg godkjente bilen min da. Var først inne på VW og godkjente den, men de klagde på senkesettet og ei opphengskule. Så jeg måtte til biltilsynet for å godkjenne senkesettet. Etter å ha oversatt papirene fra tysk til norsk (en helvetes oppgave) tok jeg turen til biltilsynet.

De var så voldsomt fornøyd med oversettelsen og godkjente senkesettet. Så spurte jeg om jeg kunne få godkjent den med 18" også, og ja det var ikke noe problem og han tok frem ei bok med godkjente dimensjoner og jeg stod bare å pekte på det jeg ville ha. Men ikke nok med det så eu-godkjente han bilen også, selv om jeg ikke hadde utbedret noen mangler! Tror virkelig han hadde dagen.

Men jeg tror også de ser folka litt an. Hvis det kommer en skitten fyr inn med en råtten granada, så tror jeg de tar en ekstra titt på bilen.

Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 3 GTD Special: (og andre)

Ser på bildet at du har sotet frontrutene, var de det når du hadde den til kontroll?

Hvordan er deres erfaringer med sotede frontruter og EU-kontroll?

(Og kontroll på biltilsynet, hvis noen har sluppet pålegg om å ta bort filmen).

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider