Gå til innhold

Pajero 1987 start ikke


VolvoMan

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som har en pajero 1987 modell som ikke starer, eller den starter vist den blir tauet eller trillet ned en bakke en par ganger.

 

Vi har hatt ute alle glødepluggen og de gløder den får diesel frem til dysen, men den start ikke. Det er jo to batteri i denne og vi har prøvd å koble til 2 biler som hjelpestrøm, 1 til hver batteri, vi har koblet pluss til skinna som kobler sammen glødepluggene og satt pluss rett fra batteriet og til skinnen, men start gjør den ikke ved bruk av nøkkel, høres ut som den prøver noen ganger.

 

 

Hva kan være galt for når den har start med hjelp av trillign og har gått litt så start den med nøkkel uten problemer.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som har en pajero 1987 modell som ikke starer, eller den starter vist den blir tauet eller trillet ned en bakke en par ganger.

 

Vi har hatt ute alle glødepluggen og de gløder den får diesel frem til dysen, men den start ikke. Det er jo to batteri i denne og vi har prøvd å koble til 2 biler som hjelpestrøm, 1 til hver batteri, vi har koblet pluss til skinna som kobler sammen glødepluggene og satt pluss rett fra batteriet og til skinnen, men start gjør den ikke ved bruk av nøkkel, høres ut som den prøver noen ganger.

 

 

Hva kan være galt for når den har start med hjelp av trillign og har gått litt så start den med nøkkel uten problemer.

 

 

Tjaaa.... Slitte dyser? kan være en liten timing-feil på pumpa? Har dere skrudd opp trykket på pumpa på den? Skru det i så fall litt ned igjen. For mye diesel så blir den veldig tungstarta når motoren er kald.

Eventuelt få tatt en kompresjonstest. Hvis det er dårlig komp hjelper det ikke mye om den gløder som den skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa.... Slitte dyser? kan være en liten timing-feil på pumpa? Har dere skrudd opp trykket på pumpa på den? Skru det i så fall litt ned igjen. For mye diesel så blir den veldig tungstarta når motoren er kald.

Eventuelt få tatt en kompresjonstest. Hvis det er dårlig komp hjelper det ikke mye om den gløder som den skal!

 

Skal sjekk det du skriver her

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel også være en slags tilbakeslagsventil på disse, som forhindrer at dieselen renner tilbake til tanken når du stopper bilen. Kan være den som kødder litt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår