kjellboe Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 (endret) Hei Jeg har en 1987 chevrolet G20 med 5.7 Tbi og Th 700 kasse. Hvordan er det og chippe disse bilene for og få litt mer futt? Jeg har ikke planer om og bytte noe annet på motoren, så det blir i såfall bare chipping. Er det noe og hente på det? -Kjell Endret Mai 3, 2009 av kjellboe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Hei Jeg har en 1987 chevrolet G20 med 5.7 Tbi og Th 750 kasse. Hvordan er det og chippe disse bilene for og få litt mer futt? Jeg har ikke planer om og bytte noe annet på motoren, så det blir i såfall bare chipping. Er det noe og hente på det? -Kjell http://www.tbichips.com/ Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellboe Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 hmmm... Ser ut til at det bare er 18 hk og hente på chip fra dem... Hva må til om man vil ha litt mer? Det kan jo ikke være så vanskelig og hente noe mer ut fra en 5.7 liters motor? Jeg er vant til turbo og da er det jo litt enklere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 hmmm...Ser ut til at det bare er 18 hk og hente på chip fra dem... Hva må til om man vil ha litt mer? Det kan jo ikke være så vanskelig og hente noe mer ut fra en 5.7 liters motor? Jeg er vant til turbo og da er det jo litt enklere... Du må nok bruke turbo nå også, er ikke noe å hente annet en mer bensinforbruk, du må ta litt mekanisk, start med cam. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 I disse motorene ligger det endel fysiske hindre for høyere effekt som man ikke kan omgå med allverdens chip'er. Først og fremst kamakselen som er noe av det mildeste som er levert i small block. Med en kvassere kam støter man så raskt på neste flaskehals som er innsug og topper. De er restriktive for å gi stor hastighet på luft/bensinblandingen selv på lave turtall. Dette funker greit nok på originalmotoren og originaleffekten. Man minimerer drivstoff forbruk, utslipp og får en motor med mesteparten av effekten på lavt turtall. Men til trimming er det ikke brukbart. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Dette gjorde jeg en gang i tiden på en 350 tbi. -headers -3" eksos -vekk med catalysatoren -K&N luftfilter -"porte" tbi:en Det hjalp, kanskje fikk jeg 10-15% mer effekt men til og med disse enkle forandringene stresser tbi:en, den gikk ikke alltid helt perfekt......(foreksempel på fullgass) Ny kam eller lignende vil ikke fungere uten nytt insprut, jeg har et commander 950 fra Holley det fungerer utmerket på min 450 hp motor :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvelo Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Hvis du trenger hjelp med Chip programmering, datalogging osv kan jeg hjelpe deg med det. Jeg kan også programmere tpi, tbi og chip type lt1 motorer real-time mens man kjører for å vite effekten av modifikasjonene umiddelbart. Kan også installere en programvalg modul i dashbordet med en custom chip slik at man kan ha mange forskjellige programmer på samme chip og velge program on the fly. Dvs. man kan ha et program for stripa, bensinsparemodus osv. Dessverre er det slik de andre sier her at toppene, cam og innsug kraftig begrenser mulig effektøkning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.