Gå til innhold

chippe 5,7 tbi

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en 1987 chevrolet G20 med 5.7 Tbi og Th 700 kasse.

Hvordan er det og chippe disse bilene for og få litt mer futt?

Jeg har ikke planer om og bytte noe annet på motoren, så det blir i såfall bare chipping.

 

Er det noe og hente på det?

 

-Kjell

Endret av kjellboe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har en 1987 chevrolet G20 med 5.7 Tbi og Th 750 kasse.

Hvordan er det og chippe disse bilene for og få litt mer futt?

Jeg har ikke planer om og bytte noe annet på motoren, så det blir i såfall bare chipping.

 

Er det noe og hente på det?

 

-Kjell

 

http://www.tbichips.com/

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...

Ser ut til at det bare er 18 hk og hente på chip fra dem...

 

Hva må til om man vil ha litt mer?

Det kan jo ikke være så vanskelig og hente noe mer ut fra en 5.7 liters motor?

 

Jeg er vant til turbo og da er det jo litt enklere...

Du må nok bruke turbo nå også, er ikke noe å hente annet en mer bensinforbruk, du må ta litt mekanisk, start med cam.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse motorene ligger det endel fysiske hindre for høyere effekt som man ikke kan omgå med allverdens chip'er.

 

Først og fremst kamakselen som er noe av det mildeste som er levert i small block. Med en kvassere kam støter man så raskt på neste flaskehals som er innsug og topper. De er restriktive for å gi stor hastighet på luft/bensinblandingen selv på lave turtall. Dette funker greit nok på originalmotoren og originaleffekten. Man minimerer drivstoff forbruk, utslipp og får en motor med mesteparten av effekten på lavt turtall.

Men til trimming er det ikke brukbart.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette gjorde jeg en gang i tiden på en 350 tbi.

 

-headers

-3" eksos

-vekk med catalysatoren

-K&N luftfilter

-"porte" tbi:en

 

Det hjalp, kanskje fikk jeg 10-15% mer effekt men til og med disse enkle forandringene stresser tbi:en, den gikk ikke alltid helt perfekt......(foreksempel på fullgass)

 

Ny kam eller lignende vil ikke fungere uten nytt insprut, jeg har et commander 950 fra Holley det fungerer utmerket på min 450 hp motor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger hjelp med Chip programmering, datalogging osv kan jeg hjelpe deg med det. Jeg kan også programmere tpi, tbi og chip type lt1 motorer real-time mens man kjører for å vite effekten av modifikasjonene umiddelbart.

 

Kan også installere en programvalg modul i dashbordet med en custom chip slik at man kan ha mange forskjellige programmer på samme chip og velge program on the fly. Dvs. man kan ha et program for stripa, bensinsparemodus osv.

 

Dessverre er det slik de andre sier her at toppene, cam og innsug kraftig begrenser mulig effektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår