Gå til innhold

HJELP! samle wofer og diskant signal.

Ranger emnet

superb09

Anbefalte innlegg

hei,

har en skoda superb 2009 jeg holder på og bygge annlegg i.

saken er den at vi finner ikke fullsignal noen plasser som kan brukes til forsterker.

fra spilleren går der 9 ledninger til en original forsterker.

8 av disse er fullsignal men den sisste ledningen er lydnivåreguleringen. med andre ord hvis jeg henter signal dær så har jeg konstant lydnivå i bilen,

nå har jeg hentet wofer og tweeter signal etter originalforstekeren. og had en forsterker til woofer og en til tweeter, men jeg er ikke fornøyd med lyden.

mitt spørsmål er da om det er mulig og kjøre sammen wofer og tweeter signalene til ett fullsignal, eller om dette kan skade den originale forsterkeren som har innebygget delefilter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi finner ikke fullsignal noen plasser som kan brukes til forsterker
Kall det heller Linjesignal, så skjønner flere hva du refererer til.
mitt spørsmål er da om det er mulig og kjøre sammen wofer og tweeter signalene til ett fullsignal,
Nei. Enkelt sagt. Intet er umulig, men ikke tenk på det.
om dette kan skade den originale forsterkeren som har innebygget delefilter
Ja. Slik du tenker deg det.
men jeg er ikke fornøyd med lyden
Har du ikke byttet ut originalhøyttalerne ennå, blir du heller aldri det.

For å bli litt mer konstruktiv; hva heter originalspilleren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror løsningen må bli å kode om Columbus'en til høyttalersignal ut, og så kjøre et HighLevel-interface på de åtte kablene fra spilleren. Eller ha en forsterker som tar/har HøyNivå-innganger.

Originalforsterkeren er styrt av CAN-bus'en i bilen (det du kaller Lydnivåreguleringen), og har ikke sett noen hacks som løser det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ved å bruke VAG-Com e.l.

Kodeoversikt

Du vil da ha Byte 01 til å stå på 00, samt Byte 02 til å stå på 04. Da får du vanlig høyttalersignal på utgangene fra spilleren. Ta en runde på fora ang. "RNS-510", jeg er ikke helt på nett med den spilleren selv ennå, har bare lest meg opp på endel foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider