Gå til innhold

Den store nyhetstråden

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554728

Virka som en rolig og avbalansert fyr han der =)

 

Har mange ganger hatt jævla lyst til å gå løs på folk i rushtrafikken, men en annen ting er å gjøre det.

All honør til trailersjåføren, for å ha guts til å faktisk gjøre det som alle drømmer om å gjøre!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ta.no/nyheter/article4384458.ece

 

tenkte jeg skulle si ifra, ta det litt rolig:)

 

nederst så står det at det er samfunnsøkonomien som er viktig...sjuke folk:iconsm

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent ut sagt, skjønner jeg ikke problemet med fartsgrensa. Koffor i alle verden er Norge så jævlig nøye med å IKKE overskride 80m/t?

På vei til Sverige, samme vei, samme skog og der er det plustelig 90 og/eller 100km/t og på E6 110-130km/t. I Danmark er det 110-130, i Tyskland er det stortsett 130 men der finnes også noen steder på autobahnen som har ikke noe fartsgrense.

Jeg kjører gankse ofte Norge / Tyskland tur-retur og jeg gleder meg bestandig når jeg rekker Sverige: "Endelig går det forter".

Men i Norge. 80-70-60-80-90-80...... på 50 mil omtr. 7-8 timer. Det er en vits!

Det er ikke mer noe gøy å kjøre bil i Norge. Det er en tvang, å pass på for å ikke overskride fartsgrensa. Ikke en smule en gang.

 

De skulle heller legge merke til folk som kjører på rødt lys i 50 sonen i byer istedenfor å ligge i ødemarka!

 

Gr33tinx, Ruffneck

 

P.S.: Beklager norsken min, men jeg er tysk, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur på lang sikt det er tryggere å kjøre fort. Altså, ikke misforstå meg:

 

Hadde vi som "verdens rikeste land" hatt tilsvarende bra veier som tyskland/sverige, kunne folk flest kjørt fortere men allikevel tryggere, da farlige forbikjøringer og frustrasjons-gassing mest sansynlig ville bli kraftig redusert. Flere firefelts-motorveger og generelt høyere sikkerhet/veikvalitet ville gjort underverker med trafikken. Mindre CO2-utslipp, mindre frustrasjon, tryggere selv om hastigheten er høyere(da bilene kjører i samme retning, bedre veiopplysning + breiere sidelommer er noe som kan bidra til å hindre møtekollisjoner, ikke minst fjerne 50% av alle rundkjøringer og bygge over/under-"kryss" = bedre trafikk-avvikling.

 

Men jeg må gjenta en gang til at vi bare får dårligere og dårligere veier, i hvertfall i grisegrendte strøk. Er rett og slett uakseptabelt og livsfarlig å kjøre der, enda verre og farligere på vestlandet. Problemet er at politikerne ikke forstår dette..folket,statens vegvesen og politiet er deres nikkedukker og legger aldri press på myndighetene. Se bare på politikken, AP går sterkt fram på meningsmålinger, det i seg selv sier jo litt om nivået..ikke at frp er noe bedre bare for å ha sagt det altså..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst!?

"- Den anholdte mannen fikk rett og slett juling. Det kan hende han vil anmelde 40-åringen, og da må vi ta stilling til om han skal kalles inn til avhør, sier Evang."

Greit nok at 40åringen viste fingern, men det var utifra denne artikeln ikke han som startet det hele... så kan han risikere å bli straffet!?

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, også bli banka opp av en kar dobbel din alder MENS du har en slegge i hånda?

Noe sier meg at han har tatt seg en trailergrill for mye.

 

Tviler på at han kommer langt med rettsak, da mannen kan ha oppfattet det som truende og forsvart seg selv.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur på lang sikt det er tryggere å kjøre fort. Altså, ikke misforstå meg:

 

Hadde vi som "verdens rikeste land" hatt tilsvarende bra veier som tyskland/sverige, kunne folk flest kjørt fortere men allikevel tryggere, da farlige forbikjøringer og frustrasjons-gassing mest sansynlig ville bli kraftig redusert.

 

Fakta: Dødsulykker i forbindelse med forbikjøringer utgjør bare et par prosent av alle dødsulykkene, mens 50 % av alle dødsulykkene har høy fart vært en medvirkende årsak

 

Flere firefelts-motorveger og generelt høyere sikkerhet/veikvalitet ville gjort underverker med trafikken. Mindre CO2-utslipp, mindre frustrasjon, tryggere selv om hastigheten er høyere(da bilene kjører i samme retning, bedre veiopplysning + breiere sidelommer er noe som kan bidra til å hindre møtekollisjoner, ikke minst fjerne 50% av alle rundkjøringer og bygge over/under-"kryss" = bedre trafikk-avvikling.

 

Fakta: øker man kapasiteten på vegnettet ser man som regel også en kraftig økning i trafikken, spesielt steder der det er mye kø-problematikk. Redusert CO2-utslipp pga. mindre køkjøring blir mer enn spist opp av trafikkvekst. I tillegg bruker biler betydelig mer drivstoff ved høye hastigheter; det er en av grunnene til at man ikke har 110 km/t i Norge.

 

Det er riktig det du sier om motorveg: 4 felt, planfrie kryss og fysisk sperre mellom kjøreretningene. Utbygging av motorvei går nå i rekordfart (i Norsk målestokk). E6, E18 og E16 for alle lengre strekninger med motorvei i år.

 

Men jeg må gjenta en gang til at vi bare får dårligere og dårligere veier, i hvertfall i grisegrendte strøk.

 

Det er nok heller trafikken og etterslepet i vedlikehold som øker. Vegnettet blir jo gradvis utbedret.

 

Du tenker kanskje på asfalt som er slitt og underbygning som er ujevn?

 

Er rett og slett uakseptabelt og livsfarlig å kjøre der, enda verre og farligere på vestlandet.

 

Hvor stor andel av dødsulykkene på norske veger skyldes smale, svingete veier på vestlandet?

 

Ja, det er et problem for fremkommeligheten, men tilpasser man farten etter forholdene mener jeg det ikke er så høy risiko forbundet med å kjøre på norske veier. Et unntak er vel rasutsatte plasser, det kan være litt skummelt.

 

Problemet er at politikerne ikke forstår dette..folket,statens vegvesen og politiet er deres nikkedukker og legger aldri press på myndighetene. Se bare på politikken, AP går sterkt fram på meningsmålinger, det i seg selv sier jo litt om nivået..ikke at frp er noe bedre bare for å ha sagt det altså..

 

Politikerene er nok klar over problemet, men man har jo mye annet man også må prioritere i et velferdssamfunn. Heldigvis har de forstått at det er blitt satset for lite på samferdsel de siste 30 år.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår