Gå til innhold

Den store nyhetstråden

Ranger emnet

Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

• Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mazda 323F, Han er vel medlemm i sgcc tror jeg, er bare de kara der på romeriket som klarer slikt!

hehe ja du sier noe. Var jo en gammel mann som taka i en VELDIG slak sving ved jessheim for en stund siden. Hvordan han klarte det forstår jeg ikke. Kjører der stadig vekk.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/motor/article2655076.ece

er det seriøst muuulig å være motorinteressert i dette landet? ikke lov med vannscootere, ikke med vannjet, altså.. hvor er logikken? det er jo lov i andre land, hvorfor skal det være så restrektivt her?! Jeg blir provosert.. sikkerhet, sikkerhet og atter sikkerhet, det er risiko i det hele tatt å leve faktisk, hvorfor skal alt gå rundt sikkerheten? om man er dum nok til å kjøre gris med en vannscooter så får det da være problemet til idioten som gjør det?! Hvis det heller blir prioritert at alle følger reglene, isteden for å hindre noe i å utøves, så ville jo det vært mye bedre å motivere til lovlydighet, men at man også kan ha en hobby og ha det morro. Motor er livet til enkelte, det har tydeligvis retardene problemer med å forstå, fordi de selv ikke har noe hobbyer, bortsett fra å avgiftspålegge ola dunk.

Miljø? wtf.. det er den dårligste begrunnelsen til å ikke gi lov til disse å være på vannet:

jo mer forurensning jo mer reduseres jo lufttemperaturen, nettopp det er jo dette bellona jobber for, hvorfor skal man redusere noe som reduserer temperaturøkningen?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ta.no/nyheter/ost-telemark/article4426288.ece

dette går skattebetalpenger til.. veldig fornuftig bruk av 150 000kr eller?! hutte tu.. er ikke rart veiene er dårlige når innavlet bruker pengene på denne måten.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sjeldent skattepengene går til noe fornuftig gitt.

Men akkurat det med lyd på eksos skjønner jeg godt, har selv ligget bak en bil som hadde såppas god lyd at jeg ble ør i hue.

jeg forstår at støy kan være jævli plagsomt midt i uka, da de fleste jobber.. men når en bil passerer grensa seks gang, sier det enten litt om hvor lavt de har satt grensa.. forøvrig svar til deg ang eksoslyd, det er jeg enig i.. f.eks sugemotorer med rakrør, det bråker noe helv vanvittig og er plagsomt, det samme gjelder altfor høy støy fra anlegg..

Men poenget her er hva 150 000kr går til, det er jo helt sinnsykt.. lurer på hva de tenker med. Er vel mer for å plage bilinteresserte.. sånn seriøst, det er IKKE mange som spiller sykt høyt midt på natta der i hverdagen! De pengene kunne blitt brukt til det som er det største problemet i Notodden, narkotika og at anmeldelser og saker blir henlagt! Det skjer med de fleste anmeldelsene! Det er helt horribelt.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier seg vel nesten selv at det ikke er bassen de skal måle støy på, da må jo bilen sto stille nærmest skal de få et nøyaktig resultat. Er vel heller eksosstøy de skal måle tipper jeg. En slik desibelmåler blir det holdt inntil utløpet på et visst turtall på motor, på BMWCCN treff skal turtallet ligge på 4000RPM under måling.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier seg vel nesten selv at det ikke er bassen de skal måle støy på, da må jo bilen sto stille nærmest skal de få et nøyaktig resultat. Er vel heller eksosstøy de skal måle tipper jeg. En slik desibelmåler blir det holdt inntil utløpet på et visst turtall på motor, på BMWCCN treff skal turtallet ligge på 4000RPM under måling.

totalt feil.. det er desibel fra anlegget som blir målt, er ikke en eneste bil der som bråker i eksosen bortsett fra oransje supraen til Andreas Vaa..les nok en gang artikkelen så ser du at det er kun anlegget som blir målt.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider