eiriksmil Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 bare se på videoen som er linket her, han har bodd her i ti år men kan ikke ett klæyva ord Norsk! Jeg har hengt på Kypros de siste 16 årene men kan ikke et kløyva ord gresk.. Enda blir jeg ikke hengt.. Rart det der. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 (endret) Ai ai, enda en intelligent kar melder seg inn i debatten.. Ja, hurra, pakistanere og somaliere kan arabisk. Hurra for kunnskaper om folk vi bor sammen med! Og hvis vi ikke stemmer FrP til høsten (der snakker vi integrering) som helst skulle gitt oss våpen så vi kunne ekspedert alle innvandrerne vi så, blir vi angrepet når vi går ut av husene våre!! Skal ikke innvandrere få lov til å bo i samme bydel, er det det du mener? Det er en HELT naturlig greie at folk fra samme nasjon flokker seg sammen. Benidorm, Torrevieja og Alfaz del Pi anyone? Nå vet ikke jeg hva rennfahrer skrev, men denne får du jaggu ikke slette doktor s, selv om du har aldri så mye magesår og forventningspress. Jeg bruker bare min.. "ytringsfrihet".. Dæven å jeg digger det ordet når jeg snakker med dem som tviholder sterkest på den. Jeg kjenner faktisk pakistanere som snakker arabisk ja, trodde du alle snakket urdu? Det var ikke nødvendigvis arabisk som var poenget mitt, beklager litt upresis formulering. Poenget mitt var, at når store folkegrupper samles på et lite konsentrert sted som Grønland jo er, snakker de fra Irak sammen med de andre fra Irak, de fra Somalia snakker med sine landsmenn osv osv. Dermed blir behovet for å lære seg norsk mer eller mindre ubetydelig. Hva din uttalelse om FrP og våpen betyr, begir jeg meg ikke utpå noen seriøs tolkning av. Den får du nesten fortelle om selv. Jo, innvandrere skal få lov til å bo i samme bydel, men synes du ikke det blir feil når ALLE bor der? Når de som er hvite i huden blir i mindretall, synes du det er en sunn fordeling? Når du ikke klarer å lese butikkreklamer på din lokale kolonial, er det slik det bør være i Norge? Du skriver det er HELT naturlig at folk fra samme nasjon flokker seg sammen. Joda, det er nok ganske naturlig sånn sett, men er det bra for samfunnet? Er det bra for samfunnet når de danner egne bydeler hvor de krever å ha egne regler for hvordan folk skal være? Hvilken legning folk skal ha osv. Greit nok at du bor i Oslo, men den bydelen du sokner til er vel ikke akkurat overrepresentert med personer av utenlandsk opprinnelse. Vestkanten består jo av hvite rike nordmenn. Ytringsfrihet ja, det er det vi nordmenn har levet etter i generasjoner, men som dessverre, en stor andel av våre nye landsmenn ikke vil respektere og godta. De er jo ikke vant til dette i sitt hjemland. Innlegget til rennfahrer ble slettet pga irrelevans til saken og personangrep, og det vil også alle andre fremtidige innlegg bli! Endret August 19, 2009 av Dr_S Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Får meg til å tenke på den bydelen som jeg selvsagt ikke klarer å huske navn på i den svenske byen som jeg heller ikke husker navnet på. Ivertfall der tør ikke brannvesenet å rykke ut i frykt for å bli pepret med brostein o.l, ikke en kjeft arbeider, alle prater sitt morsmål osvosv.. Edit: Eirik er i storslag ser jeg:p Det er Rosengård i Malmö...de sliter mildt sagt. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Jeg har hengt på Kypros de siste 16 årene men kan ikke et kløyva ord gresk.. Enda blir jeg ikke hengt.. Rart det der. Nei, men i gjengjeld prøver du kanskje å tilpasse deg til deres skikker? Og ikke prøver å "fornorske" Kypros? Prøver å forby homofile!? Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Jeg har hengt på Kypros de siste 16 årene men kan ikke et kløyva ord gresk.. Enda blir jeg ikke hengt.. Rart det der. men du bor der vel ikke? du får vel ikke trygdepenger der? hadde jeg flyttet til tyskland for å jobbe der så hadde jeg lært meg tysk så fort jeg bare kunne. samt jeg hadde måtte innfinne meg i de skikkene og reglene som gjelder der nede. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 det er ikke det jeg sier. de som virkelig trenger å flykte ifra landet sitt har kansje ikke nok ressurser til å komme hit! men man hører jo om disse som da har store sommerhus i feks tyrkia, pakistan osv... hvis det er så ille der hjemme at de må bo her så skjønner ikke jeg at de da kan dra på ferie dit de måtte flykte ifra! Norge har også begynt å gripe fatt i dette problemet. Er flere som har mistet oppholdstillatelsen sin etter at de har dratt på ferie etc. til hjemlandet sitt, som de ikke kunne returnere til pga tortur og fengsling.... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 (endret) Poenget mitt var, at når store folkegrupper samles på et lite konsentrert sted som Grønland jo er, snakker de fra Irak sammen med de andre fra Irak, de fra Somalia snakker med sine landsmenn osv osv.Dermed blir behovet for å lære seg norsk mer eller mindre ubetydelig. Og gjett hva? Det er helt naturlig.. Mange meksikanere i USA snakker bare meksikansk, mange kinesere i USA snakker kun kinesisk.. Eneste grunnen til at italiensk-amerikanere ikke snakker italiensk men engelsk er at de har vært der lengre. Gi disse innvandrerne litt tid.. Hva din uttalelse om FrP og våpen betyr, begir jeg meg ikke utpå noen seriøs tolkning av. Den får du nesten fortelle om selv. Jeg forbeholder meg retten til å være like useriøs som alle andre i denne tråden.. Jo, innvandrere skal få lov til å bo i samme bydel, men synes du ikke det blir feil når ALLE bor der? Når de som er hvite i huden blir i mindretall, synes du det er en sunn fordeling? De kan godt få lov til å bo i min bydel, men jeg har jo knapt råd til å bo der selv.. Har litt med det å gjøre og, du bosetter deg der andre fra landet ditt bor og du bosetter deg der prisene er lavest. Prisene er lavest der innvandrerne er, av forskjellige grunner. Nordmenn er for fine til å bo der, det er vel en grunn.. Tenkt på at det går den veien og? "Nei, jeg vil faen ikke bo sammen med de ekle urdu-gutta, der holder jeg meg langt unna". Hjelper ikke. Ytringsfrihet ja, det er det vi nordmenn har levet etter i generasjoner, men som dessverre, en stor andel av våre nye landsmenn ikke vil respektere og godta. De er jo ikke vant til dette i sitt hjemland. Ytringsfrihet er et begrep som vi er i ferden med å ødelegge, ved å bruke det overalt, og dermed misbruke.. Og når en "brun kar" kaller deg en jævla hviting bruker jo bare han ytringsfriheten sin, eller hva? Neida, da setter han ikke pris på å få lov til å bo her. Ytringsfriheten for nordmenn! Nei, men i gjengjeld prøver du kanskje å tilpasse deg til deres skikker? Og ikke prøver å "fornorske" Kypros?Prøver å forby homofile!? Jo, jeg prøver å innføre den norske stupfylla, klager over musikken deres, dra med meg drikke på fest (noe man tydeligvis ikke gjør der), glane på damene (noe man tydeligvis heller ikke gjør der) og legge an på damer som har kjæreste (noe man iallfall ikke gjør der) - han må da kunne tåle litt konkurranse. Jævlig lett å gjøre når det kommer til stykket skjønner du, innføre egne vaner og skikker uten at du engang tenker over det.. Nei, de digger meg der nede.. Spørs om de hadde digget meg like mye hvis det hadde bodd 20.000 andre likesinnede der nede og, if you catch my DRIFT. Nordmenn er ikke så jævla gode som vi tror vi heller. Endret August 19, 2009 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Og gjett hva? Det er helt naturlig.. Mange meksikanere i USA snakker bare meksikansk, mange kinesere i USA snakker kun kinesisk.. Eneste grunnen til at italiensk-amerikanere ikke snakker italiensk men engelsk er at de har vært der lengre. Gi disse innvandrerne litt tid.. Hvor mye tid skal vi gi de? Når de ikke kan norsk, får de ikke jobb. I tillegg vil flertallet ikke lære norsk, ikke møter de opp på gratisk norskurs..Tror du det er sunt at altfor få kan språket i ett land? De kan godt få lov til å bo i min bydel, men jeg har jo knapt råd til å bo der selv.. Har litt med det å gjøre og, du bosetter deg der andre fra landet ditt bor og du bosetter deg der prisene er lavest. Prisene er lavest der innvandrerne er, av forskjellige grunner. Nordmenn er for fine til å bo der, det er vel en grunn.. Tenkt på at det går den veien og? "Nei, jeg vil faen ikke bo sammen med de ekle urdu-gutta, der holder jeg meg langt unna". Hjelper ikke. Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Tror du det er sunt for et samfunn at det er slik? Ja eller nei.. Ytringsfrihet er et begrep som vi er i ferden med å ødelegge, ved å bruke det overalt, og dermed misbruke.. Og når en "brun kar" kaller deg en jævla hviting bruker jo bare han ytringsfriheten sin, eller hva? Neida, da setter han ikke pris på å få lov til å bo her. Ytringsfriheten for nordmenn! Ytringsfrihet kan misbrukes ja. Men det betyr ikke at ytringsfriheten bør begrenses i form av ytringer og politiske agendaer. Er det en ulovlig ytring, er det opp til lovverket å avgjøre det, ikke hva hver og en synes inne i hodet sitt. Hvis du har vært vitne til et ran, og den ene ranspersonen var mørkhudet, en var asiat og den tredje hvit.. Sier du da "en var svart, en annen var gul og sistemann var hvit" ? Eller sier du at det var 3 menn i 20-åra, ca. 175 cm høye? Jo, jeg prøver å innføre den norske stupfylla, klager over musikken deres, dra med meg drikke på fest (noe man tydeligvis ikke gjør der), glane på damene (noe man tydeligvis heller ikke gjør der) og legge an på damer som har kjæreste (noe man iallfall ikke gjør der) - han må da kunne tåle litt konkurranse. Jævlig lett å gjøre når det kommer til stykket skjønner du, innføre egne vaner og skikker uten at du engang tenker over det.. Nei, de digger meg der nede.. Spørs om de hadde digget meg like mye hvis det hadde bodd 20.000 andre likesinnede der nede og, hvis du skjønner.. Nordmenn er ikke så jævla gode som vi tror vi heller. Litt forskjell på å være i et land på ferie da og flytte dit. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Tror du det er sunt for et samfunn at det er slik? Ja eller nei.. Har da aldri ment at det er sunt..Er det en ulovlig ytring, er det opp til lovverket å avgjøre det, ikke hva hver og en synes inne i hodet sitt. Hvis du har vært vitne til et ran, og den ene ranspersonen var mørkhudet, en var asiat og den tredje hvit.. Sier du da "en var svart, en annen var gul og sistemann var hvit" ? Eller sier du at det var 3 menn i 20-åra, ca. 175 cm høye? Relevans? Sier selvfølgelig at det er 3 menn i 20-åra på ca. 175 cm høye, og beskriver dem etter sånn de ser ut, inkludert farge.. Litt forskjell på å være i et land på ferie da og flytte dit. Hadde jeg flyttet dit hadde jeg enten lært meg språket og kulturen, eller mer sannsynlig, funnet meg noen nordmenn og henge med.. :crazysant: Jeg tror de fleste har skjønt poenget.. Nå gidder ikke jeg å kjøre lenger ut på off topic-jordet iallfall. Dommer'n kan ikke sitte her og diskutere vettu. Plusspoeng til meg for god sportsånd :win Eller var det 1-0 til deg på walkover tro..? :D Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 blablabla.. du er den jeg har lest har størst kjeft på forumet om hvem du skal drepe, hvem du skal ta, og hvem du skal slepe etter bil for ting å tang! hva med at du holder kjeft bare! er drit lei av å lese flere innlegg fra deg når du på lik linje med en hver gjennomsnittlig tafatt idiot ville pissa i buksa og jatta med om du fikk deg en gønner i trynet! stfu! Åååh så sint! :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Ytringsfrihet er et begrep som vi er i ferden med å ødelegge, ved å bruke det overalt, og dermed misbruke.. Og når en "brun kar" kaller deg en jævla hviting bruker jo bare han ytringsfriheten sin, eller hva? Neida, da setter han ikke pris på å få lov til å bo her. Ytringsfriheten for nordmenn! Jo, jeg prøver å innføre den norske stupfylla, klager over musikken deres, dra med meg drikke på fest (noe man tydeligvis ikke gjør der), glane på damene (noe man tydeligvis heller ikke gjør der) og legge an på damer som har kjæreste (noe man iallfall ikke gjør der) - han må da kunne tåle litt konkurranse. Jævlig lett å gjøre når det kommer til stykket skjønner du, innføre egne vaner og skikker uten at du engang tenker over det.. Nei, de digger meg der nede.. Spørs om de hadde digget meg like mye hvis det hadde bodd 20.000 andre likesinnede der nede og, if you catch my DRIFT. Nordmenn er ikke så jævla gode som vi tror vi heller. Hvor vil du med dette? Ytringsfrihet er ikke bare forbeholdt nordmenn. Alle "mørke", kaller meg (et eksempel) for hviting. Jeg ser ikke noe galt i det - jeg er tross alt hvit. Men så fort noen kommer med ordet "svarting" eller "guling" stopper hele verden opp, og alle står med kjeften åpen og bare... "niggah what?"... Do YOU catch MY drift? Og når det skal være sagt, du prøver deg ikke på damer som er opptatt - verken i Norge eller Kypros eller hvor faen du er. Handler om respekt (Noe du tydligvis ikke har, men du later som du har. "Do what I say, not what I do?!) Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Nå er det jo slik at i "Syden" (for å bruke et folkelig upresist geografisk utrykk) setter jo disse landene gjerne pris på nordmenn som kommer ned og ferierer/bor der, da disse bidrar til landets BNP i form av turisme, ekstra næringsliv, et cetera. Det er nå kanskje slik at nordmenn der nede utfører dobbeltmoral i form av at de lager egne bydeler, beholder sine levesett, feirer syttende mai og så videre, men så vidt jeg vet har jeg ikke sett at bydelene forfaller, småkriminalitet, tyveri og lignende springer opp. Hva nå enn organisert hvitsnippkriminalitet (trygdesnylting, smutthull i eiendomsretten osv) angår kan det være litt verre, men det er ikke som om nordmenn der nede er de eneste som utfører dette. Hvorfor er det da slik at ikke-vestlige innvandrere i Norge, særlig Grønland, har en tendens til å mygle blant fattigdom, kriminalitet osv? "Sosial bakgrunn, de har lite penger!" hevder enkelte. Men de får jo utbetalt en god del penger av staten, gjør de ikke? "De kommer fra en bakgrunn der krigens forhold har ødelagt sinnene deres, og harde levevilkår der de kommer fra fører til oppførselen deres i det nye landet!" hevder sosialantropologen. Hva med andregenerasjonsinnvandrere som danner gjenger, nekter å snakke norsk, osv da? De har jo vokst opp med puter sydd under armene i forhold til foreldrene. Kall meg gjerne kynisk, men ting jeg har opplevd i løpet av livet har endret synspunktet mitt angående innvandring fra et idealistisk til et nokså realistisk perspektiv. For å klargjøre dette, jeg er ikke i mot andre folkeslag og kulturer, men jeg vet ærlig talt ikke lenger om dette med flerkulturell integrering har lykkes så bra i dette landet anno 2009 - når man ser på det som en helhet. Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Nå er det jo slik at i "Syden" (for å bruke et folkelig upresist geografisk utrykk) setter jo disse landene gjerne pris på nordmenn som kommer ned og ferierer/bor der, da disse bidrar til landets BNP i form av turisme, ekstra næringsliv, et cetera. Det er nå kanskje slik at nordmenn der nede utfører dobbeltmoral i form av at de lager egne bydeler, beholder sine levesett, feirer syttende mai og så videre, men så vidt jeg vet har jeg ikke sett at bydelene forfaller, småkriminalitet, tyveri og lignende springer opp. Hva nå enn organisert hvitsnippkriminalitet (trygdesnylting, smutthull i eiendomsretten osv) angår kan det være litt verre, men det er ikke som om nordmenn der nede er de eneste som utfører dette. Hvorfor er det da slik at ikke-vestlige innvandrere i Norge, særlig Grønland, har en tendens til å mygle blant fattigdom, kriminalitet osv? "Sosial bakgrunn, de har lite penger!" hevder enkelte. Men de får jo utbetalt en god del penger av staten, gjør de ikke? "De kommer fra en bakgrunn der krigens forhold har ødelagt sinnene deres, og harde levevilkår der de kommer fra fører til oppførselen deres i det nye landet!" hevder sosialantropologen. Hva med andregenerasjonsinnvandrere som danner gjenger, nekter å snakke norsk, osv da? De har jo vokst opp med puter sydd under armene i forhold til foreldrene. Kall meg gjerne kynisk, men ting jeg har opplevd i løpet av livet har endret synspunktet mitt angående innvandring fra et idealistisk til et nokså realistisk perspektiv. For å klargjøre dette, jeg er ikke i mot andre folkeslag og kulturer, men jeg vet ærlig talt ikke lenger om dette med flerkulturell integrering har lykkes så bra i dette landet anno 2009 - når man ser på det som en helhet. Jeg har hørt om kriminelle innvandrere som ler av det norske rettssystem. De er villige til å drepe, for de får jo bare 10 år!?! I hjemlandet ville de jo fått dødsstraff, så dette blir en liten pris å betale for blodhevn (Sikter nå spesielt til drapet på Tøyen(?) hvor han Somaleren ble drept). Også er det jo mange som maser om at det er en annen kultur i deres eget hjemland. Men kan noen fortelle meg hvilke land det er? Jeg vil gjerne besøke et land, hvor det er akseptert å stjele, voldta og drepe!?! Nei, men det kan jeg jo ikke, for det finnes ikke!?! Hvorfor snakker vi da om deres kultur? Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 (endret) En av våre fremste politikere i dagens politikk er uten tvil en innvandrer, ved navn Abid Q. Raja. Det er det ingen tvil om.. Integreringen er meeeeget dårlig i Norge, dvs en med høyt kompetansenivå som er muslim f.eks, kan ende opp med å feie gulvet på gardermoen. Arbeiderpartiet hindrer integreringen ved ræva saksbehandling av søknader, dårlig tilrettelegging for arbeid o.l, samt neglisjering! Søknader dras ut i åresvis.. selvsagt er det trygdesnyltere også som får søknaden innvilget, med IKKE prøv dere å si at det ikke er MANGE norske trygdesnyltere! Så har vi det med kriminalitet, i et samfunn hvor de overhode ikke blir integrerert, de blir sett på med skrå blikk fordi de er mørkhuda, ender opp som gulvfeiere osv, så grupperer de seg sammen med noen som i utgangspunktet kan virke seriøse, men som bedriver kriminell handling, over tid kan det føre til at det oppstår gjengmiljøer f.eks og folk kommer på kjøret av FLERE faktorer, dårlige venner, neglisjering, møtt med hat osv. Jeg gir f... om en mann er gul, grønn eller kameleonfarget, så lenge han er ålreit og noenlunde seriøs, samt ikke er kriminell. Men her har vi et problem, innvandringspolitikken bør være streng, men samtidig ikke fullstendig ute av kontroll slik den er nå. Derfor har de borgelige et godt poeng, selv om frp tar det vel så langt, så her står vi alle foran et dilemma. Derfor bør vi stemme på Høyre, fordi de står for en streng innvandringspolitikk, men mer liberal enn frp.. samt at det ikke ender opp som AP, uten kontroll og dårlig saksbehandling/dårlig handlekraft overalt. Endret August 20, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 så så så så jenter.. noen av dere som har fått med seg NORDMENN i andre land eller?! Se F.eks spania! er jo steder i spania der KUN nordmen bor, du må være norsk for å flytte dit! det er norsk mat! norske restauranter og barer.. alt for at ola jævla nordman skal føle seg som hjemme.. er ikke bare her Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg