Gå til innhold

dumpventil som tåler bensin?

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Ok, nå er jeg ikke helt sikker på hva det er snakk om lenger.

 

Jeg vet at når jeg dumper vil motorstyringen foprtsette å pøse på med bensin, dette har ikke hvert noe problem.. Rart om det skal bli det med membran dump? den skal være bra treg isåfall. Liker stikkflammer jeg:D

 

Harkoonskrev: Bilene vil ikke kubbe hvis du kjører fuel cut denfeser så vidt jeg har forstått.. Fordi på en originalbil er det facory fuel cut d.v.s at den kutter bensin når du slipper gassen.. Når du dumper så mye at den kubber får den ikke nok bensin.. en fuel cut denfender vil gi nok bensin til å holde motoren i gang...

 

Robert : tror du skal vente med å kjøpe dump til du har overhelt motoren.. Kanskje problemet vil gå vekk

 

 

Factory fuel cut som du sier gir feul cut ved for høyt ladetrykk. De fleste motorstyringer gir og fuel cut når du slipper gassen. Ved dumping tror den fortsatt det går luft inn i motoren, og bensin tilføres, derfor kan man si fuel cuten når du slipper gassen er opphevet, men det har ikke noe med FCD å gjøre, den bare gir deg muligheten til å kjøre høyere trykk....

 

Problemet går ikke vekk fordi jeg overhaler motoren desverre..

 

Er det deg henning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Det som skjer når bilen kveles/fjusker etter dumping med luftmengdemåler. Er: Motorstyringa måler hvor mye luft som er kommet inn. Og når du da dumper i friluft. Vil den fortsatt regne med den lufta som ikke er i systemet. Du får da for mye bensin. og bilen fusker/kveles.

 

 

Det er helt sant, men jeg har ikke problemer med fusking.. bare "problem" med stikkflammer på 30cm til 2 meter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitert av nissan s13

Hvi sman har problemer med dump og lmm, hva med å flytte lmm til etter dump? Har sett det på et par biler, så burde funke det?

LMM skal ikke trykksettes, er noe som heter resirkulerende avlastningsventil som er montert på mange biler med LMM orginalt.

Men bensinkutt ved motorbrems skal styres av turtall og spjellvinkel trodde jeg, ikke av LMM.

Åssen LMM er det på bilen?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår