Gå til innhold

Letteste bil med v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hva er den letteste bilen med v8 som er produsert og mulig å få tak i? Ser da for meg at det godt kan være en veteran..

 

Har lyst på nytt prosjekt og tenkte det kunne være artig å bygge en bil som veide under tonnet og som er godkjent med v8.

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, siden du har lagt denne i Amcar delen av forumet så: Amerikansk bil+V8+max 1t= Uvanlig.

 

Nå er det vel noen AC Cobra eller Hot Rod`s som er ganske lette, og veteran.Men de koster vel endel?

 

 

Hvilken stil skal du ha prosjektet i?

 

 

Som en fotnote kan det nevnes at caterham/Westfield/Super 7 replika etc har blitt levert med V8.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på lett bil med V8'er. Så er det første som springer inn i hue på meg Shelby Cobra, men i og med at en orginal koster enormt med flesk og en kit-car replika vil være så og si umulig å få godkjent i Norge så melder jo den seg ut.

Det finnes sikkert mange mindre biler med V8'er, men kommer ikke på noen jeg.

 

Noen som har flere forslag?

1977 Chevrolet Corvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1932 Ford? Men da snakker vi om flathead V8 og det blir ikke de samme effektsiffrene som senere V8 motorer. Ikke uten en svært stor tilleggssum med kroner ihvertfall.

 

Vil tro noen av de letteste, vanlige bilene med V8 er å finne i første halvdel av 60 tallet? Typisk Chevrolet Nova, Ford Mustang osv? De lå vel på rundt 1200 kg.

 

Lettest mulig bil med V8 for oss med "normal" tykkelse på lommeboken blir kanskje en ferdig godkjent Ford Roadster hot rod 1930-31 modell?

Men på grunn av nødvendige forsterkninger i ramme og drivverk, vipper de også vanligvis over 1000kg. Og dersom de er bygget med LS serie (nyere, lettere type) aluminium V8, øker vanligvis prisen betraktelig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shelby cobra replica er det jo et mangfold av i Svergie på skilter. Vet ikke hvilket årsmodell de blir registrert som, men det blir urealistisk å ta inn en som ikke er veteran med tanke på avgifter. En bil som er registrert i Svergie skal vel kunne registreres i Norge også? EU-direktiv ett eller annet...

 

Riktig nok så er det en veldig dyr replica og ettersom jeg bor på vestlandet kunne jeg godt ha tenkt meg noe med tak :)

 

Siklet litt på Coupe kit fra statene, men de blir vel neppe godkjent..

http://www.factoryfive.com/coupehome.html

 

Ser for meg en bil med coupe form alla denne. Så en gang en som fikk bygget om en MG B GT, men det blir nok litt vel spesial og sikkert ikke realistisk. Fin ble den, men langt fra orginalt karosseri.

 

En liten coupe med v8 lettest mulig og med side pipes :) Da har jeg funnet drømmebilen. Budsjettet er ikke stort nok til å kjøpe noe gromt orginalt noe som bare selges på spesielle bilauksjoner. Ser for meg noe ombygging for å gjøre den fin, men vekt og det nødvendige ferdig godkjent bør være på plass.

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten coupe med v8 lettest mulig og med side pipes :) Da har jeg funnet drømmebilen. Budsjettet er ikke stort nok til å kjøpe noe gromt orginalt noe som bare selges på spesielle bilauksjoner. Ser for meg noe ombygging for å gjøre den fin, men vekt og det nødvendige ferdig godkjent bør være på plass.

 

 

Da vil jeg bare si: Lykke til.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten coupe med v8 lettest mulig og med side pipes :) Da har jeg funnet drømmebilen. Budsjettet er ikke stort nok til å kjøpe noe gromt orginalt noe som bare selges på spesielle bilauksjoner. Ser for meg noe ombygging for å gjøre den fin, men vekt og det nødvendige ferdig godkjent bør være på plass.

 

AMC AMX!! 2-seter, 1300kg og sidepipes!

1969_AMC_AMX_blue.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amc gremlin? ja den bilen ser akkurat like jævlig ut som navnet sier!

 

har du falt ned fra stigen? gremlin er tidenes SØTESTE amcar!!!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikkje åtter i AMC Pacer då?

 

AMC Pacer kom med v8, men den veide 1361kg og er nødvendigvis ikke så fin.. Er jo denne som kom med passasjerdøren 4" lengre enn førerdøren :)

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår