Gå til innhold

Letteste bil med v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hva hadde de andre merkene å bidra med på midten av 60 tallet. Saab hadde ikke oppfunnet 4 taktern enda og Audi var knapt kommet til DKW stadiet.

 

60-tallet ja, hmmmm da var det vel over 40 år siden Bugatti hadde 16v med overliggende kammer og bare 4 sylindre Dit har jo Yankee bilene knapt kommet i dag ;)

 

Lett bil V8,Sunbeam Tiger, 200 kg over grensen

100_0737.sized.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De aller fleste v8 har jo 16V eller mer :-) hehe, og går enda...

Hva med Granada Coupe Fastback med brumle foran, burde vel ligge på run dt 1,5 med V8, og veigrep finnes det gode muligheter for, mye potensiale i orginalforstillinga.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI HEI HEI, IKKE noen kapping her takk :)

 

Men kan spare mye vekt på det du nevner, vil i tilegg tipse om Martz chassis forexempel, de selger 2.gen f-body rammel som veier ca 100kg mindre enn orginal, men er stivere og har 13" Wilwood bremser, justerbare øvre og nedre opphengs arm tannstang styring med eller uten servo, justerbare krengnings stag osv osv.

 

For å ikke snakke om å sette inn en alu motor som forex LS1 istedet for den orginale støpejerns vinkelen :)

 

Nei her er det alle muligheter, bare å kjøpe bil å begynne.

 

Men det nytter vel uansett ikke å få det registrert med ny ramme? Det er vel egentlig slik at godkjenning/registrering følger rammenummeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60-tallet ja, hmmmm da var det vel over 40 år siden Bugatti hadde 16v med overliggende kammer og bare 4 sylindre Dit har jo Yankee bilene knapt kommet i dag ;)

 

 

Duesenberg hadde rekke 8er med 32 ventiler på slutten av 20 tallet.

 

Bugattien med 16v rekke firer var Type 13 og 73.

De fleste Bugatti motorene hadde 2 eller 3 ventiler pr sylinder.

Endret av Dart360
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gammle amerikanerene har ikke innstemmplet VIN nummeret i ramma, så det er bare å lakkere ramma svart etter at du har slått inn VIN i ramma ;)

 

Men dette ser vel biltilsynet raskt at ikke er en original ramme (altså hvis man kjøper et Martz eller annet after market chassis) og da blir det sannsynligvis et problem, eller? Noen som har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60-tallet ja, hmmmm da var det vel over 40 år siden Bugatti hadde 16v med overliggende kammer og bare 4 sylindre Dit har jo Yankee bilene knapt kommet i dag ;)

 

Njah. Amerkanerne var vel faktisk noen av de aller første til å kommer med overliggende kammer og 4 ventiler per sylinder. Duesenberg og Miller/Offenhauser hadde slikt. Miller hadde faktisk en 4wd Indycar også. Tror det var i 1928.

 

Lett v8 bil? 65 mustang med 289/manuell og ikke noe utstyr veier 1109 kg i følge ford. Om det er hardtop eller fastback står det imidlertid ingenting om.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette ser vel biltilsynet raskt at ikke er en original ramme (altså hvis man kjøper et Martz eller annet after market chassis) og da blir det sannsynligvis et problem, eller? Noen som har noen erfaringer med dette?

 

Kansje på nyere biler, men biler som er eldre en ???? (jeg husker ikke hvor gammle) og ikke trenger krasj test o.l burde dette gå greit på.

 

Personlig ville jeg vist bilen med org ramme, og satt på den nye etter visning :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår