Gå til innhold

Rallyskole

Ranger emnet

Lethal

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert lyst til å begynne å kjøre Rally.

Jeg har også hørt det at det finnes noe som heter "Rallyskole", der du tar nødvednige lisenser og lærer kjøretekninkker og noter og sånne ting.. over en uke eller noe....

Det jeg da lurte på var om noen har noe mer info om dette?

Erfaringer?

Tips?

Priser?

Dette er noe jeg har kjempelyst til, og det er jo også morro å ha på papiret at du faktisk KAN kjøre bil ;)

Håper dere kan hjelpe meg med dette..

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lisenser må du på lisenskurs hos nbf å ta...

skolen består av mye kjøretips som kan være greit å få med seg, jeg har ikke vært på john hauglands skole eller lignende, men har hørt mye bra om det..

jeg tok notekurs hos nmk hadeland med bruno berglund.. var kjempebra, men vet ikke om de arrangerer det mer...

husk at selv om en har rallyskolen så kan en det fortsatt ikke.. den beste erfaringen får en på skogen. Syns nesten det er like greit å bruke penga på å starte i et rally og høste erfaringer fra det.. er utrolig lærerikt....

mvh kjetil r:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

lisenser må du på lisenskurs hos nbf å ta...

skolen består av mye kjøretips som kan være greit å få med seg, jeg har ikke vært på john hauglands skole eller lignende, men har hørt mye bra om det..

jeg tok notekurs hos nmk hadeland med bruno berglund.. var kjempebra, men vet ikke om de arrangerer det mer...

husk at selv om en har rallyskolen så kan en det fortsatt ikke.. den beste erfaringen får en på skogen. Syns nesten det er like greit å bruke penga på å starte i et rally og høste erfaringer fra det.. er utrolig lærerikt....

mvh kjetil r:)

ok. så lisensen får du ikke tatt der altså...

Tenkte det kanskje var greit å få noen grunnleggende tips før man bar i vei i skogen ;)

Noen andre som har noen tips, meninger, synspunkter å komme med?

Mvh

Lethal

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greieste er vel å gå trinnene fra bilcross, så voc, så nasjonal kanskje? Det grunnleggende lærer du fort etter noen runder på en bilcrossbane, mens i voc er det fok som stiller ganske likt som deg, og der får du jo erfaringene i skogen, og ikke på bane:)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Greieste er vel å gå trinnene fra bilcross, så voc, så nasjonal kanskje? Det grunnleggende lærer du fort etter noen runder på en bilcrossbane, mens i voc er det fok som stiller ganske likt som deg, og der får du jo erfaringene i skogen, og ikke på bane:)

Har kjørt ganske mye bil nå i snart 2 år (lovlig) og en god del før det, og har utforsket ganske mye, så jeg tror jeg er klar for f.eks VOC, men jeg vet fortsatt ikke så mye om det, og har veldig lyst til å høre erfainger fra folk som har vært i gamet eller vet noe jeg ikke vet..

Trenger ikke tips om hvor jeg må begynne ;)

Mvh

Lethal

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Volvo Original kan man benytte til det meste i motorsport og til og med som gatebil.

Bruker du den i rally må du ha med kartleser, men ikke i asfaltracing, bakkeløp osv.

Rallyskole:

Søk etter John Haugland på nettet og du kommer til rett mann som har hatt mange kjente og ukjente på kurs.

Han har egen nettside med priser osv. men husker ikke adressen.

Lykke til!

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voc er en grei startklasse pga prisen, men i forhold til å vinne så skal en være rask.. a+b førerne er utrolig raske og slår faktisk mange av nasjonal bilene..Dette er ofte erfarne førere...

Jeg angrer faktisk på at jeg ikke starta med voc.. da har en egentlig sjansen til å kjøre mye mer uten spons osv.. bilen er bombesikker og har få driftkostnader..

mvh kjetil rosenvold:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fotojan

En Volvo Original kan man benytte til det meste i motorsport og til og med som gatebil.

Bruker du den i rally må du ha med kartleser, men ikke i asfaltracing, bakkeløp osv.

Rallyskole:

Søk etter John Haugland på nettet og du kommer til rett mann som har hatt mange kjente og ukjente på kurs.

Han har egen nettside med priser osv. men husker ikke adressen.

Lykke til!

Ikke for å si noe gale, men John haugland sine ukes kurs er svine dyre!! en kompis har leid ut bilen til han og fikk 20000kr for det.. så skal vel John ha sitt og.. kurs 1 uke= uløselig(om du ikke har rævva full av grunker)

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Ikke for å si noe gale, men John haugland sine ukes kurs er svine dyre!! en kompis har leid ut bilen til han og fikk 20000kr for det.. så skal vel John ha sitt og.. kurs 1 uke= uløselig(om du ikke har rævva full av grunker)

Det koster vel rundt 10 000kr..

Det er jo en del penger men jeg tror nok det kan være verdt det..

Kjørekurs er dyrt, og med kost og losji på geilo er det vel ikke så ille..

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

PRISER (uendret fra forrige sesong) :

Weekend kurs Kr. 5 000.-

1 til 1 kurs Kr. 10 000.-

Test og trening Etter avtale

4 dagers internationalt kurs januar-mars Kr. 9 000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Uten bil blir det nok ikke noen rally-kjøring på deg gitt :D

Skal du kjøre rally kjøper du bil, når du har bil kan du ta den med på kurs.

Jo jo.. sant nok, men tenkte jeg kunne ta et slikt kurs for å se litt hva ting går ut på og lære noen tips før jeg eventuelt kjøper bil..

Har hørt at det går an å få kurs der han holder bil også..

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider