Gå til innhold

Tette dyser

Ranger emnet


Zack

Anbefalte innlegg

Dysene på GTI'en min er nok tette, har prøvd å skru dem av å kinne, da kommer bensinen ut, er jeg heldig kommer det ut en liten dråpe etter 1 time når dem står på, noen triks for hva jeg kan gjøre for å rense dem ? Noen nevner det å legge dem i diesel i en 3-4 dager, noen som har prøvd ? Koster jo over 1000kr pr. stk. hos møller :S

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du også kan gjøre er å nappe ut alle dysene å ha dem på slangene.

så tar du å opner luftfilterboksen å setter på tenninga å dytter opp den greie i luftfilterboksen. (luftmengdemåleren)

da vil du se om det komer bensin i dysene uten å måtte kjinne. dem skal ha en fin dysj å likt på alle 4. ikke en stråle.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tette dyser åpnes som regel enkelt og greit med tynner eller "One Shot" spray fra Friman Dahl. Har brukt dette ofte og det funker greit. Diesel funker også men tar da mye lengre tid...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 med K-Jetronic??. Da heller jeg mot dårlig bensintrykk pga tett filter eller def pumpe. Bensinen kommer nok frem til dysene, men trykket er for lavt til å åpne dem.

Har liten tro på at alle dysene er tette

 

Hei! Takker for svarene! Det er montert ny pumpe og bensinfilter på bilen, er det noe som kødder det til nå utenom dette så må det være akumulatoren. Fjernet rør og mansjett mellom bensinfordeler og innsug, løftet på talerken og en fin stråle kom ut, har en tendens til å komme noe når dysene er på, men den "dysjer" ikke for å si det slik, her er det snakk om en dråpe og to.

 

Tidligere før pumpe under bilen ble skiftet ut, rant det så vidt ut bensin fra slangen som gir bensin inn til bensinfordeler, etter at filter og pumpe ble skiftet ut, og jeg prøvde å løsne litt på denne stod spruten i alle ender, et sinnsykt trykk. Prøvde også å løsne på de oppå fordeleren, stort trykk der også.

 

Men har også hørt at det skal finnes et stempel inni bensin fordeler, har lite lysst å skru denne fra en annen i grunn da det går rykter om at det er et helvete å få sammen igjen, samt at en fort vil slite med å få den tett etterpå, men jeg tror jeg prøver å "fikse" dysene først, så får jeg eventuelt gå et steg tilbake etterpå :)

 

Er jo som du sier, er trykket for lavt så åpner dem seg ikke, i dette tilfellet er jeg bombesikker på at trykket inn til fordeler ikke er for lavt, så problemet ligger nok i den ellers :)

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du også kan gjøre er å nappe ut alle dysene å ha dem på slangene.

så tar du å opner luftfilterboksen å setter på tenninga å dytter opp den greie i luftfilterboksen. (luftmengdemåleren)

da vil du se om det komer bensin i dysene uten å måtte kjinne. dem skal ha en fin dysj å likt på alle 4. ikke en stråle.

 

God kveld Roy! Vi prøvde på dette, først med dyser, ingenting kom ut, så uten, og da rant det en god del bensin ned i flaskene. Tror enten problemet ligger i bensin fordeler, eller så er det dysene. Mage følelsen sier først nevnte.. bilen har stått i noen år uten å ha vært startet, alt i fordeler får vell kun smøring av bensinen som går igjennom, når den har vært borte i noen år er vell sannsynligheten for at noe har hengt seg opp stor hehe.. :)

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

hei.

 

Har hatt samme problewm som deg på min golf 1 gti,dette er jo samme k-jet som golf 2. Skru av heile luftmengdemåleren,snu den opp ner å skjekk den pinnen eller nja ka ska eg kalla den som går inn i selve luftmengdemåleren at den er løs. fordi om spjellet går opp å ner kan det ver den ikke følger med,den ga jeg en dusj me wd40 å jokka litt på den, å vips bilen starta som et skudd

Ikke sikkert det funker men er vertfall verdt å se på.

 

Å dysene dine tror jeg ikke det er for jeg har samme slakke trykket på golfen min å den går som et skudd,første jeg åg skjekket at ikke va tett det var dysene,å når folk sa det skulle komme en go dose bens ud der da visste jeg ikke va mit problem va for det komm bare slappe dråper ud.

 

Har et lite spørsmål til deg ang dette,min golf er ombygd til gti, så da har jeg ikke akumulator tilkoblet,kan det ha noe me at den sliter med å starte når den er varm??? den starter rett etter jeg har stoppet den men står den 1 time så kan jeg kinne til den kommer ned på tempratur å da starter den helt fint aksom ingen ting var gale

 

Mvh Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

Har hatt samme problewm som deg på min golf 1 gti,dette er jo samme k-jet som golf 2. Skru av heile luftmengdemåleren,snu den opp ner å skjekk den pinnen eller nja ka ska eg kalla den som går inn i selve luftmengdemåleren at den er løs. fordi om spjellet går opp å ner kan det ver den ikke følger med,den ga jeg en dusj me wd40 å jokka litt på den, å vips bilen starta som et skudd

Ikke sikkert det funker men er vertfall verdt å se på.

 

Å dysene dine tror jeg ikke det er for jeg har samme slakke trykket på golfen min å den går som et skudd,første jeg åg skjekket at ikke va tett det var dysene,å når folk sa det skulle komme en go dose bens ud der da visste jeg ikke va mit problem va for det komm bare slappe dråper ud.

 

Har et lite spørsmål til deg ang dette,min golf er ombygd til gti, så da har jeg ikke akumulator tilkoblet,kan det ha noe me at den sliter med å starte når den er varm??? den starter rett etter jeg har stoppet den men står den 1 time så kan jeg kinne til den kommer ned på tempratur å da starter den helt fint aksom ingen ting var gale

 

Mvh Thorbjørn

 

 

Hei Thorbjørn,

 

 

Først og fremst, takker for svar, og aller best, problemet er løst! :-)

 

Installerte nye dyser, stilte tenning, satt på en annen brukt bensinfordeler, ny bensinpumpe og (2x nye tennplugg sett, da første settet var totalt dassvåt og til sotet etter all kinninga), nå starter den som et skudd og går klokke rent :)

 

Ref. siste punktet ditt, jeg bruker akumulator på min, dette er vell greit å ha med tanke på at den holder på trykket ved stopp/start ? Er vell kanskje derfor din bruker litt tid etter at den har stått litt ? Er ikke sikker, men ville prøvd å fått en slik installert i første omgang.

 

mvh Raymond

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår