Gå til innhold

3000 watt prosjekt trenger strøm!

Ranger emnet

0kriz

Anbefalte innlegg

Ok, først og fremst, hvor store sikkringer sitter det i forsterkerene??

Grunnen til at det låter ræva hos deg, er en kombinasjon av dårlig utstyr, og dårlig montering, og muligens dårlige/for tynne kabler.

Jeg har aldri sett diskant i størrelsen 6x9" og tviler på at det finnes, så du har sikkert 6x9" 3-veis høyttalere, og du har sikkert montert dem bak i hatthylla, med suben rett under...

Det første du burde gjøre, er å fjerne høyttalerene baki, og få inn noe skikkelig foran, videre så må du gå over koblingene dine, og legge signalkabelen på motsatt side av strømkabelen osv.... Bytt også ledningene mellom batteri og dynamo, og batteri til chassie. Mål ladespenningen fra dynamoen med bilen i gang, den bør være minst 13,5 volt.

Kondensator trenger du IKKE ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, først og fremst, hvor store sikkringer sitter det i forsterkerene??

Grunnen til at det låter ræva hos deg, er en kombinasjon av dårlig utstyr, og dårlig montering, og muligens dårlige/for tynne kabler.

Jeg har aldri sett diskant i størrelsen 6x9" og tviler på at det finnes, så du har sikkert 6x9" 3-veis høyttalere, og du har sikkert montert dem bak i hatthylla, med suben rett under...

Det første du burde gjøre, er å fjerne høyttalerene baki, og få inn noe skikkelig foran, videre så må du gå over koblingene dine, og legge signalkabelen på motsatt side av strømkabelen osv.... Bytt også ledningene mellom batteri og dynamo, og batteri til chassie. Mål ladespenningen fra dynamoen med bilen i gang, den bør være minst 13,5 volt.

Kondensator trenger du IKKE ;)

utstyret er kansje ikke så bra men :S

kabel fra batteri er 32mm men deles opp til 16mm siste 30cm til forsterkerene.

3-veis høytallere jah. sikkert noe sånt

grunnen til at dem er montert bak er at det er det eneste stede det er plass. jeg veit at det er veldig dumt sted og sette dem og jeg veit alle de 100 grunnene men er faen ikke plass noen andre steder :S

har gått over koblingene og flytta styrestrømmen til andre siden av bilen for og holde den unda strøm kabelen.

men hvordan bytter jeg ledningen til dynamoen og hvor sitter den i det heletatt? har aldrig tatt i en bil før jeg fikk lappen xD eneste jeg kan er at motoren sitter forran liksom xD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider