Cathan Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Les dette. http://odin.dep.no/sd/norsk/trafikksikkerhet/prikk/ Til alle som leser dette må hjelpe til med å få denne tråden til å bli på første siden ellerså kommer det 100 nye tråder om folk som lurer på hva det går ut på og 300 andre som diskuterer hva som er riktig og feil som egentlig ikke har peiling. Kviter gjerne med user navnet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Takker for det. Oppklarte litt av hvert den der (les Spørsmål og svar om prikkbelastningen). Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Når man blir stoppet av politiet nå så får man en brosjyre om dette Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by Dr_BASS Når man blir stoppet av politiet nå så får man en brosjyre om dette Men da har man sikkert fått prikker samtidig. Det er det man skal ungå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Det finnes ingen annen måte å unngå å få prikker på enn å kjøre lovlig. Men kjører man slik at man ikke får prikker men får en fartsbot, får man en slik brosjyre Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by Dr_BASS Det finnes ingen annen måte å unngå å få prikker på enn å kjøre lovlig. Men kjører man slik at man ikke får prikker men får en fartsbot, får man en slik brosjyre Man får jo prikker ved fartsbot. 1 eller 2 stk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Man får prikker når man er 10 over ved <60 og 15 over ved 70< Såvidt jeg vet kan lett få bot hvis man kjører i 65 og da får man ingen prikker men fartsbot:rolleyes: Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by Dr_BASS Man får prikker når man er 10 over ved <60 og 15 over ved 70< Såvidt jeg vet kan lett få bot hvis man kjører i 65 og da får man ingen prikker men fartsbot:rolleyes: Les linken. Der står det. Brudd på fartsgrensene: – Når fartsgrensen er 60 km/t eller lavere og du kjører mer enn 10 km/t for fort – Når fartsgrensen er 70 km/t eller høyere og du kjører mer enn 15 km/t for fort Hver gang du blir tatt for en slik overtredelse, får du som hovedregel registrert to prikker. For noen mindre fartsovertredelser får du én prikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Cathan Les linken. Der står det. Brudd på fartsgrensene: – Når fartsgrensen er 60 km/t eller lavere og du kjører mer enn 10 km/t for fort – Når fartsgrensen er 70 km/t eller høyere og du kjører mer enn 15 km/t for fort Hver gang du blir tatt for en slik overtredelse, får du som hovedregel registrert to prikker. For noen mindre fartsovertredelser får du én prikk. "Overtredelser skal i hovedsak registreres med to prikker. Fartsoverskridelser skal registreres med én prikk dersom den ikke er over 15 km/t når fartsgrensen på stedet er 60 km/t eller lavere, eller fartsoverskridelsen ikke er over 20 km/t når fartsgrensen på stedet er 70 km/t eller høyere." Altså betyr det én prikk for 95 i 80-sona. Men det kan mistolkes bittelitt..heh. 110 skal da tilsvare 2 prikker og det står at 8 prikker fører til tap av førerrett... er det ikke da litt "urettferdig" at du mister lappen på stedet for 110 i den sona? For å ikke nevne FEM TUSEN i bot selvfølgelig. Bare ca. halv månedslønn for en normal arbeider. Ikke strengt vel...? :rolleyes: Bøtene kan til og med bli høyere hvis det er "forverrende omstendigheter" som tåke osv...en bekjent blei tatt i Alvdal, hvor det er lave fartsgrenser for veiene, fine veier, null trafikk kl. 04 på natta, men sjuke MP'er som ligger i grøfta med lasern.....han fikk 4000 i bot, men fikk beskjed at de kunne dratt det så høyt som 8000kr. Bøtene i Norge er ikke laget for arbeiderne. De er laget for de med Jaguar, årgangsvin og kubanske cigarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0LL Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Dr_BASS Det finnes ingen annen måte å unngå å få prikker på enn å kjøre lovlig. Men kjører man slik at man ikke får prikker men får en fartsbot, får man en slik brosjyre Her motsier du deg selv. Eller mener du at om du får fartsbot, men ikke prikker, så har du kjørt lovlig? ;) Siter '85 Audi 100 quattro x - '84 BMW 728i x - '90 Honda Accord 2.0 x - '85 Audi 90 2.2 x - '86 Golf GTi x - '91 Toyota Corolla xli 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 En kamerat av meg blei stoppa av politi fordi han sladda, og han fikk vistnok 7 prikker i følge politimannen... Er dette riktig??? Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Celeborn En kamerat av meg blei stoppa av politi fordi han sladda, og han fikk vistnok 7 prikker i følge politimannen... Er dette riktig??? det tviler jeg sterkt på. det er en overtredelse du får 2-3 prikker av.. hvis jheg ikke husker feil.. hvis du ligger mer enn 15 over i 100 sona får du prikk.. var en tur innom å henta en slik brosjyre på o'politi stasjonen i ski her om dagen, da jeg alikevell hadde ett ærend der.. kjekt å ha liggende i hanskerommet.. da kan du være sikker på at ikke politiet lurer deg:D Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Jeg fikk ikke noe brosjyre!! Men en lapp med oversikt over hvor mye forskjellige forseelser koster og hvor mange prikker man får.. J.... surt å kikke på denne i etterkant, da så jeg at jeg var 1 km/t fra 1 prikk(i stedet for 2) og 2000,- mindre i bot. Sjukt system... Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Zamot Jeg fikk ikke noe brosjyre!! Men en lapp med oversikt over hvor mye forskjellige forseelser koster og hvor mange prikker man får.. J.... surt å kikke på denne i etterkant, da så jeg at jeg var 1 km/t fra 1 prikk(i stedet for 2) og 2000,- mindre i bot. Sjukt system... Har ikke lyst å slenge opp tabellen her da? Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 http://www.vegvesen.no/1046077049605/vegvesen-Page-SVVsubSideInnholdMal_1069340891436.html Last ned PDF-dokument for info... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg