Gå til innhold

Fjærproblematikk! Finner ikke fjær som passer, trenger hjelp!

Ranger emnet

breaker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært på både mekonomen og bilextra for å kjøpe fjærer. Første settet kjøpte jeg på mekonomen. Når jeg vridde om på rattet hørte jeg en "bjong!" lyd som indikerte at fjærene sklir på fjærskålen. De er altså for store for fjærskålen min.

De slår ikke gjennom, men de er såpass store at fjærskålen sklir altså. Dette er veldig irriterende og jeg har lyst på noen fjærer som sitter 100%.

Det jeg lurer på er om noen her kan hjelpe meg med å finne noen fjærer som passer, gjerne senkefjærer/senkesett hvis det kommer på noen lunde samme pris 1500-2000,-.

Det er altså en Golf 3 97 modell. AEX motorkode i følge mekonomen.

Her legger jeg ved bilder som illustrerer problemstillingen:

P1000728.JPG

Kanskje litt vanskelig å bedømme fra dette bildet, men skålen sklir nedover siden langs nedre del av bildet.

P1000733.JPG

Closeup av bilextra fjæren. Som dere ser så får ikke skålen støtte helt rundt.

Her legger jeg ved bildet av hvordan den passet til gamle fjæren som sammenligning:

P1000734.JPG

P1000736.JPG

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i fjærer som passer?? er dritlei av å ha bilen ute av drift nå!

Her er fjærskålen med mål(cm) hvis det skulle være til nytte for noen:

P1000739.JPG

Er meget taknemlig for svar :)

Endret av breaker
la til litt info og fikset en leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På esken står det at de passer golf 3 og vento 1,4 - 1,8 94 til 98 modell.

Jeg har en 1,4 97 mod, så denne burde jo passet.

De hadde 2 typer til golf 3 på mekonomen hvor ingen av de passet til mine fjærskåler. Er det flere typer fjærskåler til golf 3? kanskje jeg kunne byttet de i noen større hos møller, hvis det finnes.

Update:

Skal en tur på møller om ca 20 min for å høre om det er flere typer fjærskåler til golf 3. En skulle jo tro det siden alle fjærene jeg har sett på har vært for store for mine skåler ^^.

Endret av breaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor selger de dette for 3000? Har du link?

Hør med Håkon Sandberg, mener han er medlem på forumet her også. Parts and retards heter firmaet hans.

Han skaffer deg justerbart til en veldig god pris!

Mvh.

*Volkswagen Caddy 1.9 TDI 2002*

*Volkswagen Vento 2.8 VR6 1992*

*Volvo 240 TIC 1988*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autospar.no har til 2999. kan også høre med vwgutt inne på forumet her. fk-autoparts.no... hyggelig og grei fyr som holder hva han lover og ordner opp for seg om det skulle være noe.. vet ikke pris på settene hos han til G3 men sikkrt rundt 3 lapper... mn autoparts har nå værtfall... ville gått for det jeg ja...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK autoparts hadde ikke på lager, så da må jeg vente en stund før jeg får. Autospar har jo sett på lager slik at jeg kan få de ganske raskt. Hvilke anbefaler dere at jeg går for mtp. kvalitet? Har ikke hørt om dette GA merket som er på settene til autospar, mens f.eks. vmaxx har jeg lest noen erfaringer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK autoparts hadde ikke på lager, så da må jeg vente en stund før jeg får. Autospar har jo sett på lager slik at jeg kan få de ganske raskt. Hvilke anbefaler dere at jeg går for mtp. kvalitet? Har ikke hørt om dette GA merket som er på settene til autospar, mens f.eks. vmaxx har jeg lest noen erfaringer om.

Jeg har TA-Technix på lager, 2-3 dager levering.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider