Gå til innhold

!Hjelp! Forsterker og Bass kobling.

Ranger emnet

CraiZ

Anbefalte innlegg

Du må gi litt meir info! Eg vil ha modellnummer/størrelse og kor mange høgtalere du har. Og korleis dei er kobla sammen + på forsterkeren.

Er jordingen til forsterkeren bra?

Kor mange signalinnganger har du?

Kor mange høgtalerutganger på forsterkeren bruker du?

Eg vil ha info, info og info!

- Jordinga til forsterkere der har jeg pusse før jeg satt den på ;)

- Har 6 RCA inganger

- Har utganger til 6 høtalere

- føreløpig bruker jeg ingen pga har ikke fått noe lyd ;)

Audi A4 1.6 - 1995.

Audi A4 1,8TSQ - 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 6 innganger, må du ha signal inn på alle for å få lyd på dei 6 utgangene. Kanal 1 inn gir lyd ut på kanal 1 ut osv.

Forsterkeren er stabil i 2 ohm, so du kan ikkje ha lågare enn 4 ohm brukobla.

Sjekk at du har brukt rett utgang på spilleren og at utgangen er på. (opplysninger om spilleren er ønskelig)

Sia eg ikkje er ved bilen din bør du gi ut alle opplysninger du har! Blir mindre vanskeligt å finne ut av ting da.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 6 innganger, må du ha signal inn på alle for å få lyd på dei 6 utgangene. Kanal 1 inn gir lyd ut på kanal 1 ut osv.

Forsterkeren er stabil i 2 ohm, so du kan ikkje ha lågare enn 4 ohm brukobla.

Sjekk at du har brukt rett utgang på spilleren og at utgangen er på. (opplysninger om spilleren er ønskelig)

Sia eg ikkje er ved bilen din bør du gi ut alle opplysninger du har! Blir mindre vanskeligt å finne ut av ting da.

Det er en pioneer DEJ-P4100SD

CD RDS RECEIVER

her står det ganske mye om spillern :)

http://www.pioneer.no/no/products/25/121/61/DEH-P4100SD/index.html

her er faktisk bilde av den bak også dehp4100sd_rear_large.jpg

mvh Chris

Audi A4 1.6 - 1995.

Audi A4 1,8TSQ - 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneerspillere med berre ein lydutgang, har ofte lavpassfilteret på. (på linjeutgangen) Det vil sei at det er berre bass som kommer ut. Du må inn i menyen for å fikse dette. Eg veit ikkje korleis dette skal gjerast. Men er det berre bass du skal koble til forsterkeren, er det jo ikkje so nøye.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå av spilleren med knappen. Trykk og hold inne "function" til det kommer fram en meny, og inni den menyen et sted kan du velge mellom "sub/low" og "full". Eventuelt les bruksanvisninga eller få med deg noen som har peiling, det går sikkert fortere.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider