Gå til innhold

Bygge 6.5" i framdørene Audi 80 (94modell)

Ranger emnet


Titus89

Anbefalte innlegg

Hei skal oppgradere lyden i bilen, Har bestemt meg for at eg vil ein mellomtone på 6.5" i kver av fram dørene. I tillegg er det ikkje el-vinduer så det gjør oppgava litt vanskligare.

 

Problemet er at det ikkje er laget til noe hull for høytalere i bilen, veit at dei ville ha vore for små, men hadde vore eit godt "startpunkt".

 

Så står da igjen med 2 alternativ, enten å skjære ut noen ringer i mdf. Eller å bygge noe mer avansert noe, som kanskje vil se meir orginalt ut.

 

Eg vil ha mest mulig orginalt utseende, så er det noen her som kan komme med forslag, gjerne bilder viss noen har bygd lignende.

 

Her er forresten bilde av dørtrekket.

 

drvd.jpg

 

 

Tenkte da å bygge nede til høgre, den røde stripa viser hva som blir truffet av dashbordet.

 

Takk

Mvh Amatør Magnus

Endret av Titus89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror eg du har rett i, tror du ikkje eg får det stivt nok med mdf?

 

Regner da med å lage noe likt det transmedia selger, tenkte da å bruke 16mm mdf på sjølve plata, og 19mm på festene inn til dørtrekket. Tenker da å lime med sicaflex eller noe i tillegg til skruer.

 

Takk for svar:)

Endret av Titus89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan du lager det med mdf det. om du bare lager en ring og limer på så er ikke det optimalt. Den vil fortsatt vibrere greit.

 

så lag en slik plate du, og pass på å få det tett inn mot døra. Ta gjerne å demp med litt dempematter mens du er i gang også.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. begge? Men aller helst stålplata ytterst. STP M1 pluss STP SPLEN, så er du i gang! Da har du fjernet masse vibrasjoner pluss at det blir stivt. Om du vil gå hele veien så lager du en sandwichløsning med M1 ut mot blekket, SPLEN over der og M1 utenpå der igjen til slutt. Må bli bra ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår