Gå til innhold

For ikke av hjulbue!

Ranger emnet

toresen

Anbefalte innlegg

Hei jeg bulka bilen min :drive2 Jeg bulka hjulbuen på passasjersiden. Jeg skal ha denne av ,men nå har jeg skrudd av 2 skruer fra siden på den og en under. Den henger forstatt litt fast og så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med ledningene til antenna og sånt for og få av hele driten:crazysant: Noen som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil?

Tviler på at det er hjulbue du mener her, den er en del av skjermen og må i såfall kappes ut. Er det skjerm du mener?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ofte limt fast der oppe ved panseret. Du må nok muligens av med støtfangeren også.

Har løsnet på støtfangeren så det skal vere mulig og bare dra hjulbuen ut. Hvor oppe ved pansere er det limt? Jeg skrudde ut skruene til den og det er ganske løst der oppe kan dra den en del ut der... Det er en opel corsa forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er muligens limt, var det på poloen. Men fikk den av med håndmakt, skjermen skulle kastes uansett så. Du må kanskje av med støtfanger ja, og det kan være noen skruer i døråpningen og. Det heter forresten skjerm,så vet du det til neste gang :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er muligens limt, var det på poloen. Men fikk den av med håndmakt, skjermen skulle kastes uansett så. Du må kanskje av med støtfanger ja, og det kan være noen skruer i døråpningen og. Det heter forresten skjerm,så vet du det til neste gang :)

Ok men er det limt helt oppe ved antenna der? For det er der og neddåver det sitter. Har letet i døråpningen men var ikke noen skruer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg mente med bakkant, altså fra antenna og ned til bakken. Uansett så skal du bytte skjermen,så det er bare å rive løs. Pass på døra og slikt da seff...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg mente med bakkant, altså fra antenna og ned til bakken. Uansett så skal du bytte skjermen,så det er bare å rive løs. Pass på døra og slikt da seff...

Er ikke sikkert jeg skal bytte bare rette ut (det er en skrap bil!) Men er det noe som blir ødelakt om e bare røkker den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka etter skrua nede i kanalen, fra undersia og opp? og inne i bilen, under dashen, nede på sida. bakom sparkeplata viss du skjønne?

kan være at det bare er lim, tectyl og sånn shit som det;)

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...