Gå til innhold

Godkjenning av felger

Ranger emnet

team240

Anbefalte innlegg

Har Super DTM 18" felger på 240'en min. Var på teknisk kontroll her om dagen og der fikk jeg mangellapp pga av felgene.. Rulleomkretsen var ok, men de påstod det var for stor sporvidde. Hjulene har min. 10 mm klaring til ALT, og er innenfor skjermene. Har dere noen tips om hva jeg må gjøre for å få de godkjent/ har dere noen godkjenningspapirer på dette? Vil gjerne høre om lignende historier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å finne ut bredde og innpress på felgen. Videre sammenligner du dette med orginaldimensjonene satt i forhold til oppgitt sporvidde foran og bak. Du har totalt 15mm å gå på, dvs 7,5mm per felg per side.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er 8,5" brede og inpressen er 13 (?) Foran kan den sporvidden vere 1440 mm,i følge volvo sine sider. Problemetet er at det gjelder bare for 14, 15 og 16" felger og mine er altså 18" Noen som vet om noen andre regler eller noe, for å få godkjent disse felgene? Har lest om andre som har fått disse godkjent.

Endret av team240
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er 8,5" brede og inpressen er 13 (?) Foran kan den sporvidden vere 1440 mm,i følge volvo sine sider. Problemetet er at det gjelder bare for 14, 15 og 16" felger og mine er altså 18" Noen som vet om noen andre regler eller noe, for å få godkjent disse felgene? Har lest om andre som har fått disse godkjent.

CC82470 (volvo 242) har de godkjent med 225/35-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider