Gå til innhold

Vaskestriper bort på sort audi '06

Ranger emnet

stinger82

Anbefalte innlegg

Hei,

Da var jeg klar for innkjøp til vårrengjøring/polering av bilen. I vinter var jeg i børstemaskin med den (aldri igjen), resultatet var flust med vaskestriper :/ Har satt sammen en pakke med produkter fra Meguiar's som jeg håper kan fikse problemet, men jeg har bare polert ett par biler før så trenger hjelp fra dere :-)

Har tenkt å polere for hånd (om ikke noen ok billige maskiner plutselig skulle dukke opp)og handlelista ser ut som følger:

1 x Wash Mitt

1 x Foam Applicator Pad 4-pk

1 x Supreme Shine Microfiber

1 x Supreme Shine Microfiber - 3-pk

1 x Gold Class Car Wash and conditioner

1 x Quick Clay detailing system

1 x Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner

1 x Deep Crystal Step2 - Polish

1 x Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax

Har water magnet fra før av. Ser dette ok ut? Finnes det et "håntak" eller noe å feste Applicator Pad på?

Jim-Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være den store pessimisten her men ripefjerning for hånd på en Audi (som etter all sannsynlighet har steinhard klarlakk) blir nok ikke det enkleste, ripefjerning for hånd generelt er nærmest umulig i stor skala. Meguiars step1-3 er gode håndprodukter som renser lakken, tilfører litt oljer og div. og forsegler sluttresultatet, så bilen blir nok veldig fin i lakken selv om den ikke blir helt ripefri.

Disse produktene er ikke laget for å brukes med maskin men kan til en viss grad brukes med DA maskin på lav hastighet.

Vet at Scandicshine har en variant med håndtak: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=272&zenid=d4a35068692da6aba3a85da209f5c331

Siden du nå er kommet godt igang på bilpleiefronten må du jo ta en titt innom Detailersclub:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-) Har nok også tenkt tanken at håndpolering ikke tar så veldig dypt i lakken, men tenkte å ta de verste områdene med scratchX? Vet at det vistnok er en tidkrevende jobb, men tenkte å prøve hvertfall, og da er det en ting jeg lurer på; har forstått det sånn at scratchX skal jobbes med etter paint cleaner, men hvordan blir resten av lakken? vil det bli skille mellom der jeg har gått over med dette? Har en sikkert 20 cm lang vaskeripe på pansret(kjenner den ikke med neglen, men i spesielle vinkler ser jeg den) Må jeg begynne med maskeringstape og hele pakka?

PS: har sett på folka inne på Detailersclub, sykt! :-)

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-) Har nok også tenkt tanken at håndpolering ikke tar så veldig dypt i lakken, men tenkte å ta de verste områdene med scratchX? Vet at det vistnok er en tidkrevende jobb, men tenkte å prøve hvertfall, og da er det en ting jeg lurer på; har forstått det sånn at scratchX skal jobbes med etter paint cleaner, men hvordan blir resten av lakken? vil det bli skille mellom der jeg har gått over med dette? Har en sikkert 20 cm lang vaskeripe på pansret(kjenner den ikke med neglen, men i spesielle vinkler ser jeg den) Må jeg begynne med maskeringstape og hele pakka?

PS: har sett på folka inne på Detailersclub, sykt! :-)

ScratchX etter step1 er riktig, og det blir ikke noe skille etter SX bortsett fra at "behandlet" område vil forhåpentligvis ha mindre riper/defekter, så du trenger ikke maskere området på panseret. ScratchX er ihvertfall rett vei å gå hvis du skal fjerne noe for hånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser litt på utenlanske butikker som selger Meguiar's. Er Deep Crystal Step 1-2-3 faset ut? Finner det ikke i sortimentet til mange butikker.

Nei den produseres fremdeles i stort format.. jeg selger massevis ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eg sa i tråden du sletta, so tvila eg at du får vekk vaskestriper uten maskin. Du kan jo prøva scratch x, men det er tidkrevende! Det har hendt at eg har litt produktrester av scratch x på lakken. Da bruker du lakkrensen og restene forsvinner lett!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider