Gå til innhold

Chevrolet Camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RX-7

Ok, tusen takk! Har fått gode svar :) Får se om det blir en Camaro på meg en gang. Har virkelig lyst på en. Da må jeg ihvertfall kjøre ganske rolig med den, eller lite... Bruker jo en del...hehe. Interessen for denne bilen starta da en fyr gav meg link til en heeeelt strøken sort Camaro 67 modell, som var eid av en eller annen Metallicas-stjerne. Den var utrolig lekker! Ble solgt i en høy prisklasse...virka som at den var pusla en del med. Som ny, kanskje bedre ;)

 

Kom akkurat hjem fra en bildelehandletur i California i går, masse snacks til bilen min, siden du tenker litt på forbruk kan du jo gjøre som jeg gjør nå i din framtidige Camaro,

 

kjøpte en 1998 LS1 Alu motor fra Camaro, 5.7 liter. 6 trinns manuell. siste giret er 1 til 0.5 utvekslet. lavt turtall på siste giret med andre ord. bruker 0.8 Liter på mila.

 

67-69 Camaro er mye tøffere en Rx7 :-), du må bytte avatar. hehe

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sjøl i markedet etter en 67-69 Camaro for to år siden og det var vanskelig å oppdrive noen til under 100k. Og de du kunne få for rundt 100 var stort sett biler du nesten måtte gjøre "alt" med!

Det vil nesten alltid lønne seg å kjøpe en dyrere en, hvis en har penga... Var og så på en -69 RS/SS i sommer som var ny i Norge og meget fin den var tilsalgs for ca 180k sikle sikle...

En kompiss av meg var og interesert men han endte opp med en -67 Firebird med 400 som også var meget fin, denne gikk for 130k.

Import i fra statene er jo en mulighet, $ er jo gunstig om dagen..

Men de er populære der også... ikke mange under 10k$ og da havner du fort på 100k innen du har den her.

Sjekk ut: http://www.collectorcartraderonline.com/

 

Jeg prøvde meg også i Sverige, men de er minst like populære der...og prisene deretter.

Men det er veldig cule biler, særlig er jeg svak for "pro touring stuket"......

robert68rightsidestar2.jpg

 

Sjekk ut: http://www.pro-touring.com/

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rat Fink

Var sjøl i markedet etter en 67-69 Camaro for to år siden og det var vanskelig å oppdrive noen til under 100k. Og de du kunne få for rundt 100 var stort sett biler du nesten måtte gjøre "alt" med!

Det vil nesten alltid lønne seg å kjøpe en dyrere en, hvis en har penga... Var og så på en -69 RS/SS i sommer som var ny i Norge og meget fin den var tilsalgs for ca 180k sikle sikle...

En kompiss av meg var og interesert men han endte opp med en -67 Firebird med 400 som også var meget fin, denne gikk for 130k.

Import i fra statene er jo en mulighet, $ er jo gunstig om dagen..

Men de er populære der også... ikke mange under 10k$ og da havner du fort på 100k innen du har den her.

Sjekk ut: http://www.collectorcartraderonline.com/

 

Jeg prøvde meg også i Sverige, men de er minst like populære der...og prisene deretter.

Men det er veldig cule biler, særlig er jeg svak for "pro touring stuket"......

robert68rightsidestar2.jpg

 

Sjekk ut: http://www.pro-touring.com/

 

Fyyyyyyyy flate den var RÅ :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rat Fink

Var sjøl i markedet etter en 67-69 Camaro for to år siden og det var vanskelig å oppdrive noen til under 100k. Og de du kunne få for rundt 100 var stort sett biler du nesten måtte gjøre "alt" med!

Det vil nesten alltid lønne seg å kjøpe en dyrere en, hvis en har penga... Var og så på en -69 RS/SS i sommer som var ny i Norge og meget fin den var tilsalgs for ca 180k sikle sikle...

En kompiss av meg var og interesert men han endte opp med en -67 Firebird med 400 som også var meget fin, denne gikk for 130k.

Import i fra statene er jo en mulighet, $ er jo gunstig om dagen..

Men de er populære der også... ikke mange under 10k$ og da havner du fort på 100k innen du har den her.

Sjekk ut: http://www.collectorcartraderonline.com/

 

Jeg prøvde meg også i Sverige, men de er minst like populære der...og prisene deretter.

Men det er veldig cule biler, særlig er jeg svak for "pro touring stuket"......

robert68rightsidestar2.jpg

 

Sjekk ut: http://www.pro-touring.com/

 

Den RS/SS'n du så på var vel orange? med 350 motor, jobber sammen med han som har den, hvis noen vil ha en grisestrøken original bil så er den noe av det beste man kan oppdrive tror jeg, ikke matching numbers desverre da.

 

Jeg er jo godt i gang med pro touring stuket nå håper jeg da. prøver å få bilen til å sitte litt i svingene, kjøpt meg litt ålreite bøtte seter og skal sette inn litt moderne motor med manuell gir.

 

Camarodeler er billig!! spesielt i California, alt fås over skranken

performance deler har også bra priser, høggerne i USA er fulle av gull til disse bilene.

 

Var på 4-5 høggere, pekte på ditt og datt, så skrudde mexicanerne det ut, tipsa de litt da, og gikk å betalte den hvite mannen på kontoret for delene :-). Det er vel bare sånn det er.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Kom akkurat hjem fra en bildelehandletur i California i går, masse snacks til bilen min, siden du tenker litt på forbruk kan du jo gjøre som jeg gjør nå i din framtidige Camaro,

 

kjøpte en 1998 LS1 Alu motor fra Camaro, 5.7 liter. 6 trinns manuell. siste giret er 1 til 0.5 utvekslet. lavt turtall på siste giret med andre ord. bruker 0.8 Liter på mila.

 

67-69 Camaro er mye tøffere en Rx7 :-), du må bytte avatar. hehe

 

Hællå og velkommen tilbake høres ut som en flott tur på tlf i går gitt misunner deg den :)

 

T56 har faktisk 0,8 på 5th gir og 0,52 på 6th herlig lavt turtall.

 

Tipper på rundt 1l/mila med Datasprut og satt opp for performance ikke økonimi :D

 

Stå på.

 

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Den RS/SS'n du så på var vel orange? med 350 motor, jobber sammen med han som har den, hvis noen vil ha en grisestrøken original bil så er den noe av det beste man kan oppdrive tror jeg, ikke matching numbers desverre da.

 

Stemmer nok det hanse mann..oppe på Grua, fin bil ja!!

Driver forresten i samme bransje som dere, jobber i luftforsvaret og skrur "amerikanere" (men de er bygd i Nederland...)

stå på med prosjektet ditt, pro touring camaroer er tøffe!!:D

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nokon med Camaro 69-78 mod gjer meg ein tjeneste?

 

finne ut kor breidt det er fra ytterkant av speil til speil?

 

lurer på om garasja mi er for lita =/

 

garasjeporten er litt smal trur eg.

speil til speil eller dei to breiaste punkta på bilen.

 

kar masse breiare bør garasja ver enn bilen som skal inn foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rat Fink
Originally posted by Hersker Hans

 

Den RS/SS'n du så på var vel orange? med 350 motor, jobber sammen med han som har den, hvis noen vil ha en grisestrøken original bil så er den noe av det beste man kan oppdrive tror jeg, ikke matching numbers desverre da.

 

Stemmer nok det hanse mann..oppe på Grua, fin bil ja!!

Driver forresten i samme bransje som dere, jobber i luftforsvaret og skrur "amerikanere" (men de er bygd i Nederland...)

stå på med prosjektet ditt, pro touring camaroer er tøffe!!:D

 

Hørte nederland hadde satt sammen noen Camaro 67 modeller med takluke :-). Har aldri sett det da. jaja. Var i garasjen i stad å begynte å installere Aluforinger på bladfjærene, tror det kan bli ganske ålreit, blir nok litt mere dekkstøy.

 

Husker ikke hvor brei bilen min er jeg, men den virker ikke så mye breiere enn mange andre, går fint inn i en normal rekkehus garasje feks, ser ikke ut som at den tar så mye større plasse enn 190n.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Kom akkurat hjem fra en bildelehandletur i California i går, masse snacks til bilen min, siden du tenker litt på forbruk kan du jo gjøre som jeg gjør nå i din framtidige Camaro,

 

kjøpte en 1998 LS1 Alu motor fra Camaro, 5.7 liter. 6 trinns manuell. siste giret er 1 til 0.5 utvekslet. lavt turtall på siste giret med andre ord. bruker 0.8 Liter på mila.

 

67-69 Camaro er mye tøffere en Rx7 :-), du må bytte avatar. hehe

 

Hvor mye må man betale ca for en slik motor? Rundt 20 000 kr? MYE tøffere enn RX-7 3.generasjon sier du? Nja...kommer ann på. Kan jo uansett ikke sammenlignes ;) RX-7 har 1,3 liters motor og Camaro har opp til 5,7 liters V8. :D Begge er uansett to helråe biler, hadde vært fett å ha begge i garasjen! Men Camaro er favoritten for tida.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår