Gå til innhold

Feil med montering av turbo trykksmåler eller...?

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

Hei

Monterte nettopp en turbotrykksmåler på en audi a4 1,8t. Sammen med måleren fulgte det med et y-ledd som vi koblet til midt på den tynne slangen som går på toppen av dumpventilen.

 

Men når vi nå startet bilen så viste måleren -0.5 bar på tomgang, når vi ruste motoren på tomgang gikk den opp til 0bar. Når vi kjørte og ga bånn speed så steg trykket til 0,5bar

Er dette riktig eller må måleren kalibreres på en eller annen måte?

 

Men samtidig med at vi monterte dette så sluttet dumpventilen å lage lyd. alle slangene henger ordentlig på og vi tok fra hverandre dumåventilen for å se om d var kommet noe møkk i den, men fant ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frank S.

er det riktig at den skal vise minus med motoren på tomgang?

Bilen er chippet så den skal jo lade ca1 bar.

 

Men lurer veldig på hvorfor dumpventilen slutta og virke!

 

På tomgang lader ikke turboen, dvs. motoren må suge inn luften, derav negativt trykk (undertrykk).

 

Så dette høres helt riktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frank S.

men for å finne turbo trykket må man legge sammen det negative og det positivet trykket? altså 0,5 +0,5= 1 Eller lader bilen bare 0,5 når det er det den gir i positivt trykk ved bånn speed

 

Ladetrykket defineres vel som overtrykket, virker logisk, siden undertrykket kommer av at motoren suger te seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha vakum (-) på tomgang. Hvis den er chippa skal den vise mer enn 0.5 bar.

Jeg var med å monterte en slik på en S3 (MTM-chip, 1.5 bar).

Vi satte da y-leddet på vakumslangen som går til regulatoren på enden av fuelrailen. Det er dette som er anbefalt i installasjonsmanualen for Greddy produkter og sikkert andre merker også.

Jeg ville flyttet den over til ovenfornevnte slange og koblet opp dumpen slik som før.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW345: Var det et problem at dumpventilen ikke ville virke på den bilen du snakket om og dette ble fikset ved å fjerne "sila", eller var problemet for lavt turobtrykk som ble vis?

 

skal ut i morra og fjerne sila, håper dumpventilen virker igjen da.

 

 

Hvordan sjekker man om en bil er chippa? hvis den bare viser 0,5bar så betyr det kanskje at bilen ikke er chippa likevel, Audi a4 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår