Gå til innhold

Tips til kjøp av hjemmekino-anlegg..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Visste ikke hvor jeg skulle legge denne, så jeg la den her..

Uansett.. Har ufattelig lyst på et ganske greit anlegg til stua..

Har trålet gjennom finn.no/torget osv, og funnet endel brukbare der..

Det jeg da lurte på er, hva anbefaler folket meg? Er opptatt av REN og FIN lyd med god bass.. Samtidig skal det være fint og se på.. Tenker da ikke på sånne tynne søyler, eller små firkantige greier.. Men noe ala disse:

68_1495981145.jpg

Bør være med forsterker btw..

Pris, ca 5000:)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Cerwin-Vega høytalerene der er absolutt verdt å investere i. Spiller helt sinnsyk bra.

Men hva skal du egentlig bruke anlegget til? Bare film? Musikk? Spill? TV? Eller en kombinasjon av de?

Og hvis du skal ha eksperthjelp, vil jeg anbefale deg å ta deg en tur innom en Hi-Fi Klubb butikk. De kan sakene sine og de er seriøse...

Endret av CivicLars

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Cerwin-Vega høytalerene der er absolutt verdt å investere i. Spiller helt sinnsyk bra.

Men hva skal du egentlig bruke anlegget til? Bare film? Musikk? Spill? TV? Eller en kombinasjon av de?

Og hvis du skal ha eksperthjelp, vil jeg anbefale deg å ta deg en tur innom en Hi-Fi Klubb butikk. De kan sakene sine og de er seriøse...

Ja, vet at CV er gode høytalere.. Har ett par kompiser som har ett par slike.. Spiller godt, både til film og festing. Men dem krever jo en sinnsyk forsterker for å drives max ut.. Dessuten er dem ikke så billig i innkjøp heller..

Jeg har planer om å bruke anlegget til film/TV/PC samt fest og slike ting.. ALtså, til det meste..

hvis polakker har bygd huset ditt så holder cerwin-vega til å riste løs takstein;)

Det har du helt rett i.. En kompis av meg spilte i stykker kassene høytalerene stod i.. Dem bare revna.. :P

Er du seriøs?

De høyttalerne der er ikke noe til hjemmekino.

De spiller høyt, men IKKE rent eller fint...

Er seriøs ja.. De høytalerene spiller bra høyt ja, men om man ikke har dem på MAX er det veldig fin og ren lyd av dem.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs?

De høyttalerne der er ikke noe til hjemmekino.

De spiller høyt, men IKKE rent eller fint...

De spiller rent jo. Kommer bare an på forsterkeren/hvordan du tuner alt... Der hvor jeg kommer fra har vi råd til både gode høytalere og forsterkere ;)

Er en grunn til at fronthøytalerene som jeg har har en pris på 24.000 pr. par. (Bærum = Penger)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er opptatt av REN og FIN lyd med god bass

Dette er ikke CV høytalere, men her er det også smak og behag, folk her ikke like meninger og det er øret på den enkelte som bestemmer.

Prismessig har du jo ikke mye å velge i da, men jeg kan anbefalle yamaha ihvertfall.

F.eks http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17289006

men anbefalt egen bass på dette. Her kommer jo alt opp til hvor mye du vil legge i det selv.

Og hvis du skal ha eksperthjelp, vil jeg anbefale deg å ta deg en tur innom en Hi-Fi Klubb butikk.

Drar du ditt med 5k og tror du får full pakke som du også skal være fornøyd med?…

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiller rent jo. Kommer bare an på forsterkeren/hvordan du tuner alt... Der hvor jeg kommer fra har vi råd til både gode høytalere og forsterkere ;)

Er en grunn til at fronthøytalerene som jeg har har en pris på 24.000 pr. par. (Bærum = Penger)

Utenom at du veit hvor jeg kommer ifra, hvor mye penger jeg har etc. så kan jeg si at jeg har råd til det stereoanlegget jeg vil ha, og jeg skal sette et par høvdinger på at jeg har bedre peiling på strøm, elektronikk, lyd og lydbilde enn det du har. :)

Er seriøs ja.. De høytalerene spiller bra høyt ja, men om man ikke har dem på MAX er det veldig fin og ren lyd av dem.

Om du synes de spiller fint og egner seg til hjemmekino er du ca. litt under gjennomsnittlig interessert i lyd, og lydbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men anbefalt egen bass på dette. Her kommer jo alt opp til hvor mye du vil legge i det selv.

Drar du ditt med 5k og tror du får full pakke som du også skal være fornøyd med?…

Ns-777 våkner godt til livet i bassområdet hvis du forer rikelig med strøm.

Rotel er en fin kombo.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må en tråd om hjemmekinoanlegg ende i en diskusjon om hvor folk er fra, hvor mye penger de har, og hvor mye greie de har på lyd og strøm...jaja. Til saken; når det gjelder forsterkere er jeg begeistret for NAD og Denon. Høyttalere: B&W eller Dali. Sleng på noen gode kabler, så er du i mål :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke CV høytalere, men her er det også smak og behag, folk her ikke like meninger og det er øret på den enkelte som bestemmer.

Prismessig har du jo ikke mye å velge i da, men jeg kan anbefalle yamaha ihvertfall.

De du linka til, var jo flotte å se på..!

Men egen bass..Trengs det virkelig? Er ikke opptatt av fjortissbass type mye bråk å sånn, men.. Ja, du skjønner.. :P

Om du synes de spiller fint og egner seg til hjemmekino er du ca. litt under gjennomsnittlig interessert i lyd, og lydbilde.

Nå er ikke alle mennesker like når det gjelder det å høre lydforskjeller.. Jeg vil si at jeg bryr meg ganske mye om lyd, og er god til å høre ulyder og slikt.. CV synes jeg spiller godt.. Nå har ikke jeg hørt så mange hi-fi-anlegg at det gjør noe, men..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må en tråd om hjemmekinoanlegg ende i en diskusjon om hvor folk er fra, hvor mye penger de har, og hvor mye greie de har på lyd og strøm...jaja. Til saken; når det gjelder forsterkere er jeg begeistret for NAD og Denon. Høyttalere: B&W eller Dali. Sleng på noen gode kabler, så er du i mål :)

Alle tråder har OT, veit du.. :)

Denon forsterkere har jeg også god erfaring med.. B&W, hva er det? :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider