Gå til innhold

Tips til kjøp av hjemmekino-anlegg..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig må en tråd om hjemmekinoanlegg ende i en diskusjon om hvor folk er fra, hvor mye penger de har, og hvor mye greie de har på lyd og strøm...jaja. Til saken; når det gjelder forsterkere er jeg begeistret for NAD og Denon. Høyttalere: B&W eller Dali. Sleng på noen gode kabler, så er du i mål :)

Amen til NAD, Denon, B&W og Dali, men den unge herren snakker om billig hjemmekino da =P

Skal du ha B&W eller Dali høyttalere som spiller litt snakker vi store summer. Og NAD er vel ikke strengt tatt de billigste forsterkerene =P

Denon er ikke det billigste du får, men her kan du få bra varer til en relativt billig penge

Endret av CivicLars

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This message has been deleted by Dieseldyret. Årsak: jhce blir sur

Konge :)

Jeg har serien under tror jeg... 555, pluss center i samme serie og en 1000w bass. Personlig syns jeg det er geniale høytalere som spiller reint hele veien. Nå står de også på en god forsterker da. Bassen syns jeg er nødvendig for lydbildet, og litt moro at sofan rister når man ser film :)

Dette er høytalere som ikke er de aller billigste, men heller ikke for dyre etter min mening og jeg er storfornøyd med dem.

Men igjen, det er jo veldig smak og behag det her da, pluss at må avgjøre selv hvor mye du vil legge i det. Det beste er jo uansett å kunne høre sånt i butikk, evt folk i distriktet som lar deg høre for å finne ut hva en vil ha.

hvorfor er det (nesten) bare moderatorer som kan gi folk her et seriøst svar? virker som folk er mest opptatt av å skryte!

Syns nå jeg er ganske seriøs med lite skryt nå jeg da…

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett endel på tipsene dere har gitt meg her, og har kommet såpass at jeg velger å ta bort forsterker. Altså, er jeg ute etter tips til kun høytalere.. Allerhelst ett par høytalere som tåler festbruk (høy musikk av diverse sjangere), samt leverer greie toner omtrent hele veien. Bassen bør være en egen høytaler i selve kassen, og over 8"

Høytalerene burde se bra ut som sagt, og bør ikke veie såpass mye at man trenger krane for å løfte dem.. :P

Pappa har noen sinnsyke greier fra JBL, og dem veier over 50kg, noe som etter min mening er for tungt.. Må kunne flyttes lett på, da jeg har et rom der jeg forflytter både meg selv og TV'en ofte..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider