Gå til innhold

Golf G60 med turbo=G60 Turbo?

Ranger emnet

Frank_84

Anbefalte innlegg

Kompressoren i en Golf G60 kalles jo G-lader,men det spesifikke navnet på den er jo G60.. Så da når man bygger en Golf G60 om til turbo,er det da rett å kalle bilen Golf G60 Turbo? Sia man fjerner G-laderen og setter på en turbo så mener jeg det blir feil å fortsette å kalle den G60.. men det er jo min meining.. Det jeg nå vil vite er deres mening.. PS:til G60Turbo på forumet.. Dette har ik me den diskusjonen vi hadde å gjøre.. vil bare høre andres mening om saken!

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvis man kun tar bort kompressoren på den bilen, sitter man da igjen med en helt standard golf? Eller har den noen forsterkninger o.l.? Fordi hvis den har det så er det jo ikke det samme som en vanli golf som har fått turbo?

Men hva man skal kalle den vet ikke jeg..

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren har jo motorstyring som er beregnet for overlading og den har lavere kompresjon en vanli golfer.. motoren og toppen har vel gjerne litt forandringer fra den vanlie GTi motoren oxo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel en del G60 Golfer som er ombygd til turbo.

De har er jo da navngitt Volkswagen Golf G60 av VW-konsernet. Det er og blir en Golf G60 uansett hva du gjør med den liksom. Denne har jo en G60 motor, en 8ventilert motor på 1,8liter. Den har lavere kompresjon enn en vanlig 8ventilert 1,8 liters Golf motor. En G60 har også større bremser forran, 280mm skiver. Og den har litt annet utseende, med 90fangere og G60 hjulbuelister + Røde og Sorte baklykter, osv.

Så om du bygger om motoren til turbo, så gjør du jo ikke så veldig mye mere enn å skifte eksosmanifold, sette på en turbo, og endre innsprøytningen ved å skifte til en chip som er tilegnet turbo på denne motoren, Hohenester, SNS, osv har slike.

Det er jo fortsatt en Golf G60, bare at den har turbo. Så hvorfor ikke kalle den G60Turbo? Bilen er fortsatt en G60, fordiom du har modifisert motoren.

En Golf G60 er jo fortsatt en G60 fordiom du har skiftet ut baklyktene eller satt på større bremser.

Når det gjelder G60Turbo sin, så er det jo da orginalt en orginal Golf fra 1983. Så det er jo ikke en G60, men han benytter seg jo av G60 motor da..

Men, navnet G60Turbo er jo fortsatt ikke noe navn noen har krav på, eller copyright på. Det er jo ikke noe offisielt navn, hvorfor henge seg opp i det? Nyt bilene! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg nå har å si er at ja G60 er navngitt fra VW konsernet.. og navnet kommer jo fra saken at motoren er forsedd med en G60 kompressor.. d er jo oxo som at polo har jo å g lader,men den er mindre og heter G40.. oxo her er jo navnet hentet fra G-laderen som står på motoren.. PS:Man nyter ikke en VW Golf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by adidas_

Det jeg nå har å si er at ja G60 er navngitt fra VW konsernet.. og navnet kommer jo fra saken at motoren er forsedd med en G60 kompressor.. d er jo oxo som at polo har jo å g lader,men den er mindre og heter G40.. oxo her er jo navnet hentet fra G-laderen som står på motoren.. PS:Man nyter ikke en VW Golf..

Feil. Man kan godt nye Golfer. Det er gjort mye vakkert ut av en Golf 2, du må bare se deg litt rundt :)

Navnet på G40 og G60 kommer av G-en i G-lader ja. MEN, hele bilen er bygd som en Gxx, ikke bare motoren. Så derfor er jo fortsatt bilen en G60...

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf G60 er jo Golf G60... G-Laderen er jo 1 av de mange tingene som gjør denne bilen til en G60. Bremser, understell, en annen motor, diverse lister og plast, interiør, instrumentering++++ Den heter G60. Det er en del av typebetegnelsen. En Golf CL med turbo blir da Golf CL Turbo..... Eller...? Hvis den bare skulle hete Golf Trbo, så visste man jo ikke om det var bygget med utgangspunkt i en CL, GL, GTI, eller evt en DIESEL?? Det er jo LITT greit å ha det klart da.... Etter min mening.... Er denne tråden litt weird eller?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo GolfG60 Turbo.. etter min mening.. som nevnt ovenfor her så er det jo betegnelse på hele bilen.

Hvis en G60 bil hadde vært identisk til en Golf CL i form at Bremser,interiør osv så skulle jeg gått med på at det hadde blitt en Golf Turbo bare, men nå som det faktisk er forskjeller fra CL til G60'en så blir det G60 i mine øyne :)

My 2 pence :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i tvil med meg selv om den bør kalles G60 eller ikke. Fordi G er jo g-laderen som i tilfelle blir byttet ut med en Turbo, og 60 kommer vel av at bilen har 160hk, som g40 har 140hk.

Men som det blir sagt så er det mange oppgraderinger på Golf G60 iforhold til CL, GL og GTi. Så G60 er jo en slags fortegnelse for det oxo. Selvom det er bygd mer på motoren.

Etter dette inlegget har jeg blitt enig med meg selv om at VW Golf G60 Turbo er helt greit å kalle bilen.

Polo G40 er det ikke mange igjen av, så den ville jeg aldri ha bytte ut g-laderen til turbo på, men samme tilfelle her; Polo G40 Turbo.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider