Gå til innhold

clutch bytte...?

Ranger emnet

passatisør

Anbefalte innlegg

hei

clutchen min har begynt å "ta" temmelig langt ute.venter bare på at den skal begynne å slure..;) pris på bytte hos vw forhandler var 12000 spiker... altså uaktuelt

så spørmålet mitt er altså... er det noen her som har byttet clutch selv å kan fortelle meg om det er mye arbeid? eventuelt komme med noen tips og triks?

bilen er en 2000 mod 1,9 tdi 115 hk pd (rettstilt motor)

på forhånd takk...;)

tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

clutchen min har begynt å "ta" temmelig langt ute.venter bare på at den skal begynne å slure..;) pris på bytte hos vw forhandler var 12000 spiker... altså uaktuelt

så spørmålet mitt er altså... er det noen her som har byttet clutch selv å kan fortelle meg om det er mye arbeid? eventuelt komme med noen tips og triks?

bilen er en 2000 mod 1,9 tdi 115 hk pd (rettstilt motor)

på forhånd takk...;)

12000 ja, hva de forsvare den prisen med da, igrunn så vil eg tro dette er fort gjort, løsne drivaksler og diverse, eg bruker minst muligt merkeverksteder, mye pga prisen er jo for millionærer så driter i pris, eller firmaer så har firmabiler der de kan skrive det av på firmaet,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvet ikke hvordan det er på passaten men på min bora så er det ikke vanskelig... du bruker sikkrt rundt 5-6 timer totalt... tok meg litt i underkant av 3 timer å ta ut kassa for å komme til clutchen... tar rundt 2 timer å sette kassa inn igjen. har ikke gjort det enda da jeg skal ha ny forsterket kasse. og ny clutch da girkassa rasa og clutchen er full av olje etter havariet:P hehe..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider