Gå til innhold

bil motor

Ranger emnet

snooze

Anbefalte innlegg

jeg driver og fisker min opel omega b. har en 2,5td 6 syl motor men har lyst og bytte ut til en v6 motor i stede. veit noen om ett sted dt går an og få kjøpt.. (ps veit om høger`n)

du kødder med meg nå? trim MYE heller 2.5td'n... kan hente ut en del av den altså! Ikkenoe problem å slurre og sladde med dem!

Går noen sånne i området som er greit justert/trimma, det er grom tralle.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å drite i den daffe 2,5V6`n til opel.

Lateste 170-hesteren jeg har vært borti.

Og jeg har vært borti MANGE!

BMW R6 diesel med turbo derimot, er en god motor som går godt og bruker lite.

Bare pass på å kjør litt 2-taktsolje i dieselen av og til.

Dieselpumpene på eldre modeller er ikke av beste typen, men med litt omsorg får man masse glede ut av en sånn bil.

Har masse kjennskap til både opel omega 2,5TD og BMW e34 525TDS, som motoren oprinnelig var lagd for.:worshipbm:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chip, eksos,filter og en boost controller. Det er alt du trenger for en gøyal bruksbil som slipper på tørt som bare det;) selv med 19" og myke dekk..

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare kjøre rakrør og powerfilter for lyden sin del.

Så slipper stakkaren det problemet med at drivknutene ryker.(har gjort det to ganger før på 2,5TD med chip og 180 ønskehester)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare kjøre rakrør og powerfilter for lyden sin del.

Så slipper stakkaren det problemet med at drivknutene ryker.(har gjort det to ganger før på 2,5TD med chip og 180 ønskehester)

såpass? går flere godt justerte 2.5td'r her... ryki clutchen en gang på den ene er eneste jeg veit om...men det er kanskje ikke så rart med tanke på åssen dem blir brukt.

Vi snakker full pinne og sparke clutch med 19x10 og toyo proxes:) hver eneste dag mange ganger... hehehe

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass? går flere godt justerte 2.5td'r her... ryki clutchen en gang på den ene er eneste jeg veit om...men det er kanskje ikke så rart med tanke på åssen dem blir brukt.

Vi snakker full pinne og sparke clutch med 19x10 og toyo proxes:) hver eneste dag mange ganger... hehehe

B omega med 2,5L overladda dieselmotor fra BMW er faktisk ganske gromme biler =)

Har lyst på en sjøl, men så har vi opel og rust da.

Sørgelige greier det der med jernmarken.

Nå må du gå og legge deg gutten min.

Faan så trøtt man blir av å jobbe på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter med mye rust ved bak dørene og og rundt ved bak hjula. skal få en som kan litt med sveising og metal. så tenkte jeg og lakere den svart metalic. men fargen veit jeg ikke noe om enda.

har montert angels eyes på den.

byta dempere, fjører, bremse skiver (turbo grove), kloser (grenn stuff), calipere foran eksos, powerfilter,

blir styling fra csr automotive. blir sikkert meir etter vert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Må ikke finne på og bytte ut diesel motoren. Min går bra den. Justert opp dieseltrykk og ladetrykk. Og byttet ut eksos. Blir grom låt og bilen slurer på tørt ved pådrag. Men nå skal jeg bytte turbo og div. Så får vi se.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke at jeg er en bmw-fan, men den motoren der er jo den grommeste og mest ettertrakta i omega, om du på død og liv vil ha en tørst V6 som er like dau, så bytt ut bilen med en slik en.

Trimme slike er det mange som har peiling på, går en E34 med slik en her, høyt ladetrykk, chip og greit med drag, han burde egentlig stillt ned litt, men det holder.

Hør med flere seriøse chippere, eller få en tv-reparatør til å lodde inn chipen for deg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider