Gå til innhold

86 mod BMW 325i

Ranger emnet


Rieger

Anbefalte innlegg

Endelig ble det bil på meg også. Var å henta en 325i med 90mod front og Rieger GTS. Lakkert i 2002.

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=350753

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=352423

 

Må kanskje ha en ny bakaksling eller no. Ulyden er et belegg på tannhjulene i diffen bak, som er delvis slitt av.

 

Ellers er det noe småtteri, men det må man jo bare regne med på en 86 modell.

 

Må ha på et hekkskjørt, ellers har jeg ikke så særlig mye med planer.

 

Vad tycks ni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Hvorfor må de alltid ødelegge med den horrible rieger fronten:rolleyes: Morsom bil ellers da, grattis!

 

Horrible?? WHAT?? :D neida, liker den jeg ihvertfall! Selv om jeg har sett bedre styling til den.

 

Noen som vet hvordan det går med hengerfeste og hekkskjørt??

 

Bjirn: har fått hørt det av alle de tre som har sett bilen :D Må nok av ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt at 2 dørs er mer E-30 en 4 dørs, men må si du har fått deg en fin bil. Å flott at du har valgt e-30 =)

 

Rieger gir bilen et mye bedre gatebil utseende. Så man må ikke klage på d :)

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Flott den der :)

 

Men, det er vel atter en skamkjørt 325? Kjipt..

 

Skaff deg GTS bakfanger og GTS sideskjørt da? :)

 

Bare fordi den går bedre, skal den være mer skamkjørt enn en 320?

Hadde jeg hatt en 320 hadde jeg kjørt den så hart at jeg hang med en 325i som ikke kjørte hart..

 

Det er vell et kjent fenomen at e30'ene blir kjørt litt fordi de er ungdomsbiler, men 325 har vell sterkere drivverk og andre deler, så de tåler det vell bedre enn mindre modeller..

syklende :-)

 

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Men, det er vel atter en skamkjørt 325? Kjipt..

 

 

Fikk du mindreverdighets problemer eller?

 

Har sett mer skamkjørte 320'er enn 325i for og si det sånn. 325i har også mye sterkere kasse, diff og det meste i drivlinjen. I tillegg så har 325i et mye bedre bakhjuls-oppheng enn de mindre modellene.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

 

Bare fordi den går bedre, skal den være mer skamkjørt enn en 320?

Hadde jeg hatt en 320 hadde jeg kjørt den så hart at jeg hang med en 325i som ikke kjørte hart..

 

Det er vell et kjent fenomen at e30'ene blir kjørt litt fordi de er ungdomsbiler, men 325 har vell sterkere drivverk og andre deler, så de tåler det vell bedre enn mindre modeller..

 

Vet ikke hvor hardt kjørt den er, men det meste så bra ut på den. I tillegg er det noe som skal byttes, ihvertfall har jeg planer om det. Spørs hvor gjennomførbart(les: billig) det blir.

 

Hvor mye arbeid er det å bytte bakaksling?? Har bra med hjelp hvis det blir noen problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rieger

 

Vet ikke hvor hardt kjørt den er, men det meste så bra ut på den. I tillegg er det noe som skal byttes, ihvertfall har jeg planer om det. Spørs hvor gjennomførbart(les: billig) det blir.

 

Hvor mye arbeid er det å bytte bakaksling?? Har bra med hjelp hvis det blir noen problemer...

 

håper ikke du spør meg :-) jeg solgte min fordi jeg ikke kunne mekke.. hehe

syklende :-)

 

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

 

håper ikke du spør meg :-) jeg solgte min fordi jeg ikke kunne mekke.. hehe

 

nei, var spørsmål til alle her..

 

Og med det samme. Hvor mye arbeid å bytte topp(får muligens tak i en hel topp med kvass kam) og førersete??

 

En ting som er positivt på denne, er det finnes nesten ikke rust.. Et tilfelle med overflaterust i fronten på en kanal.. Hva er best å ha på etter jeg har pussa bort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

 

 

Fikk du mindreverdighets problemer eller?

 

Har sett mer skamkjørte 320'er enn 325i for og si det sånn. 325i har også mye sterkere kasse, diff og det meste i drivlinjen. I tillegg så har 325i et mye bedre bakhjuls-oppheng enn de mindre modellene.

 

Nei, men når jeg kika etter E30, så så jeg på mye 325'er også. Og det var mange av dem som hadde utrolig dårlig motor.

 

Nå har min 320 akkurat samme drivverk som en 325, annet enn motor/gir og mellomaksling så det holder nok. Men, at 320 drivverket er svakt det trur jeg på :)

 

Men, det er da ingen hemmelighet at de fleste E30 som er ungdomskjørt er skamkjørte. Jeg kjøpte ikke min 320 for å kjøre fort, og den er ikke kjørt hardt med heller, rett og slett fordi at det ikke er noe vits, det går ikke så veldig godt liksom..

 

Og mindreverdighetsproblemer? Skjerp deg da.. Vil jeg ha en 325, så kjøper jeg meg en 325, men nei ville ikke ha en. Så sånn er det.

 

Originally posted by Rieger

 

nei, var spørsmål til alle her..

 

Og med det samme. Hvor mye arbeid å bytte topp(får muligens tak i en hel topp med kvass kam) og førersete??

 

En ting som er positivt på denne, er det finnes nesten ikke rust.. Et tilfelle med overflaterust i fronten på en kanal.. Hva er best å ha på etter jeg har pussa bort dette?

 

Førersete er lett match. Bare noen få skruer. Det er vel ikke noe big deal med toppen heller egentlig, men det er mye skruing, og det er mye å holde styr på. Husk å bytte toppakningen i samme slengen. Ville kanskje vært like lett å sette i kvasskammen fra den toppen i din topp?

 

Jeg har heller ingenting rust på min, det er greit. Har bare litt på bakluka, men det er usynlig. Du må ha på grunning også lakk over.. Så er det greit.. Så setter du på noe sideskjørt, så ser det smooth ut. GTS skjørta er flotte! :)

 

Originally posted by Rieger

Hvor mye arbeid er det å bytte bakaksling?? Har bra med hjelp hvis det blir noen problemer...

 

Skal du bytte hele akslingen? Du trenger vel bare å bytte differensialen, å det er ikke så veldig mye arbeid. Skaff deg en med brems på da. 25% eller 50%.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår