Mikalsen Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Har nylig montert turbotrykksmåler i bilen, en Audi A4 1.8T 96mod.. Prob: Ladet 0.3 i starten, så begynte den å lade opptil 1.5bar :O Når jeg gir full gass i alle girene smeller den opp til 1.5bar, så hoster den voldsomt og den såkalte "dump" lyden kommer 2-3 ganger på rad! :( kobla ifra LMM, og da lader den 0.3 og smeller å hoster ikke, går fint da ved gasspådrag. Noen som vet om det er LMM eller noe annet? :) takker for svar :) Siter 1996 Audi A4 1.8 Turbo ++ 1986 Opel Ascona C (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Har du chippet bilen eller? Min lader 0.7 orginalt:) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikalsen Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Har du chippet bilen eller? Min lader 0.7 orginalt:) Har ikke chippet den, det som er så rart at den lader 1.5 :S skal jo lade 0.6 - 0.7 org, utifra det jeg har hørt :) Lurer på om det ikke er N75 som har tatt kveld, siden den går brukbart og stabilt når jeg har koblet fra LMM?? Siter 1996 Audi A4 1.8 Turbo ++ 1986 Opel Ascona C (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Hvis den oppførte seg sånn ETTER du monterte trykkmåleren kan jo det ha noe å si? Feilmontert? Lekkasje? Bare slenger det ut der:-) Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikalsen Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Skjønner ;) har hostet litt før, men ikke i nærheten av så mye! Kom etter jeg monterte måleren, men har sjekka alt av koblinger, t-stykket og at det ikke er krøll eller noe sånt på vakuum slangen, noe mer? Mangler innerskjerm på høyresiden fremme der luftfiltret sitter, når det regner å er mye dritt å sånt på veien blir det fort møkkete og vått, lurer på om det ikke er det feilen ligger? må bare slenge ut forslag jeg også, så det kan bli drøftet? :P heh.. Siter 1996 Audi A4 1.8 Turbo ++ 1986 Opel Ascona C (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikalsen Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Er vel ikke bra at luftfiltret er vått og fuktig, trur dette overtid kan ta knekken på LMM, å at det bare var tilfeldig at det skjedde rett etter jeg monterte måleren?.. Kan jeg ikke ta en diagnose test? :) koster vell ikke flesk eller? :) Siter 1996 Audi A4 1.8 Turbo ++ 1986 Opel Ascona C (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 ville satsa på n75 ventilen er jo den som regulerer trykket men er rart at bilen din går på så høyt trykk eller kutter den ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikalsen Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Den kutter etterhvert, først trår jeg gassen i bånd, da lader den fort opp til 1.5 ca, så er det akkurat som res.ventilen slipper lufta ut 2-3 ganger, smeller voldsomt høyt fra luftfiltret :S så detter den ned til 0.3..Vil ikke en diagnose test se hva som er feil? :) Siter 1996 Audi A4 1.8 Turbo ++ 1986 Opel Ascona C (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Dra på Hansen å ta en d.test;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Spør du meg så høres det ut som at det er noe galt med målere/montering av måleren. Om N75 er gåen skal den kun lade grunntrykk, og 1.5 er mer enn det. Hvilken slange gikk du inn på når du monterete turbotrykksmåleren? Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 sjekk slangen mellom wg og n75.. er det hull i den eller den er helt av så lader den 1.5 før den plutselig går i nødmodus og lader 0.3.. bare et forslag.. Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikalsen Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Har kjørt ikveld en stund med frakoblet LMM, så satte jeg den i etter 1times kjøring, da ladet den 0.3 og hostet ikke og trykket holdt seg stabilt :/ merkelig..skal sjekke slangen mellom wg og n75 :) Siter 1996 Audi A4 1.8 Turbo ++ 1986 Opel Ascona C (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikalsen Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Har koblet meg inn slik som det er vist her, men bare litt lenger til venstre, 10cm ca ; http://www.audiworld.com/tech/elec48.shtml Siter 1996 Audi A4 1.8 Turbo ++ 1986 Opel Ascona C (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 har du sjekket slangen? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikalsen Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 skal sjekke den straks jeg får tid, er konfirmasjon idag.. Siter 1996 Audi A4 1.8 Turbo ++ 1986 Opel Ascona C (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.