Gunde Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 (endret) Greia er att min kjære golf (1994-1996) ikke vil starte. Den begynte med noen små syndromer som svak fusking men ganske så kortvarig ved hver 30mil. Etterhvert ville den ikke starte. Måtte da ha den i gir for så å "skinne" den igang. Etter noen dager med det som løsning så begynte den og fuske konstant når jeg kjørte, men bare ved jevnt turtall. Så fort jeg akselrerte så var den fin. Dagen måtte jo komme da det ikke var liv i hele tatt. :( Trodde først det var ett tenningsproblem, så tokk ut coilen og testet den i en annen bil, og der virket den uten problem. Kjøpte så nytt fordeler lokk og rotor. Dette hjalp heller ikke, men sikkert ikke dumt og kjøpe anyway. Fant til slutt ut att jeg faktisk hadde strøm helt frem til pluggen og disse gnistra. Men de var knusk tørre så tenkte jo da att det måtte være bensin pumpen. Tok av slangen inn på forgasseren og "skinna" i vei. Bensin kom det nok av, tok også av retur slangen og det kom også der. Så vidt jeg har skjønt så har jeg den mono jet forgasseren. Noen som har noen tips og komme med? Endret Mai 8, 2009 av Gunde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Må være dysa i monojetten som ikke åpner da? Siden du har bensin inn og ut, men ikke i sylinderne. Vet ikke hva som styrer denne jeg, men det kan være en eller annen sensor muligens... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunde Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Ja er jo det jeg tenker også, såvidt jeg vet så må jo den ha strøm for og åpne. Noen mulighet for og måle signalet kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Mulig at denne styres av hallgiver eller en annen form for omdreiningsføler, men her er jeg litt usikker. Hadde startproblem med min golf 3 og, men det var 1,6 med 100hk, og der var det temp.føler som var feilen. Det er nok ikke feilen i ditt tilfelle... Tror det er best å vente til en av golf-ekspertene her inne svarer, det er noen av de her inne :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
met_fredrik Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 (endret) Det er nok bensinpumpa. Den store feilen jeg gjorde med samme problemet var å gå utifra at den fikk bensin bare fordi det putra litt ut av slangen. men det skal sprute så det holder! monopointen er sær på bensintrykket(trenger veldig høyt trykk) så prøv med en annen pumpe. en annen ting du kan gjøre for å bekrefte, avkrefte dette er å: sprute bensin manuelt ned i innsuget mens du starter(du sier du har gnist så det er egentlig ikke noen vits.) og teste monopointen med et batteri mens du starter. hvis du kobler den på strømmen holder den seg åpen. Men jeg er 99% på pumpa di. Endret Mai 8, 2009 av met_fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunde Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 kan jeg måle bensintrykket ved og koble på ett manometer på slangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.